Gå til innhold

enderlig er jeg her!! høyrissiko-svangerskap..

Anbefalte innlegg

Skrevet

2.trimester...

finaly... dette er en stor bragd synes jeg.. mine to siste svangerskap har vært høyrissiko-sv.sk.. faren er langt fra over, men jo nermere jeg kommer "overlevelses ukene" da barne kan overleve utenfor morsliv, jo roligere blir jeg.. så da tenker jeg at 13 uker er et bra mål foreløpig =)

er det noen andre i samme situasjon her inne kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg har og et høyrissiko-svangerskap, og er gravid med 4 mann. fikk de to siste for tidlig og er i fare for å føde for tidlig igjen. er snart 19 uker og har ikke kjent noe til kynnere eller slikt ennå heldigvis. blir godt fulgt opp her jeg bor så føler meg ganske trygg :) grunnen er at jeg er konisert. håper jeg går ut tiden denne gangen. iallefall lenger enn uke 34 :)

Skrevet

her ventes også nr 4..

forige sv.sk endte i fødsel i uke 32+ noen dager og som varte i 7 dager før lillegutt kom til verden... etter et sykehus opphold på noen uker fikk vi komme hjem.. noe som var ubeskrivelig godt =)

her en svakhet på livmoren som kom etter første sv-sk, da jeg fikk kraftige blødninger som varte i ca 8 mnd.. mye arrdannelser på lovmor og stor fare for "løsning"..dvs at jo lenger jeg kommer i sv.sk, jo større fare for å miste pga dårlig festebunn i livmor..

har bestemt meg for å ha en slik innstilling, at det det som skjer, det skjer av en grunn.. men jeg håper og ber på mine knær om at det skal gå bra med den lille.. går på hyppige kontroller og håper det hjelper..

håper det går bra med deg, og at du klarer å bære barnet tiden ut =)

var selv plaget med kynnere fra ca uke 18-19 sist gang.. men håper det ikkje gjentar seg.. lykke til, og takk for respons =)

godt å dele bekymringer og tanker med noen som føler på de samme tingene...

Skrevet

huff da hørtes litt verre ut med deg ja. håper at du klarer og gå lengst mulig. må kanskje belage deg på et rolig svangerskap . ta det med ro og gjør minst mulig når du blir litt større. jeg måtte ligge de to siste mnd sist. var og innlagt et par uker. håper jeg slepper det denne gangen. vi får følges her inne. er litt godt og snakke med noen i samme situasjon :) lykke til med deg. og den lille. krysser fingrene for at de klamrer seg fast så lenge de kan...

Skrevet

Heisann HI...

Ja vi er flere. Selv har jeg høyrisiko men de vet ikke i hvilken grad. Har Ashermans syndrom og de mener det gir en noe forhøyet risiko for: for tidlig fødsel, placentaløsning og fosterdød, uterusruptur, inngrodd morkake og redusert vekst. Men siden dette er et sjeldent syndrom så vet de egentlig lite om hva jeg har i vente.....

Men jeg har klart å komme meg til uke 23+3 og den lille jenta er i topp form. Det er bare jeg som er litt ekstra redusert og har en del smerter (og selfølgelig bekymringer). Men trøster meg med at det som skjer får skje, det er ingenting jeg kan gjøre til eller fra. Og klarer jeg å komme så langt er jeg sikker på at du også klarer det. Bare lytt til kroppen din og la den være sjefen en stund........

Skrevet

mamsen:) du er knall tøff:)

håper det går bra denne gangen også og at ungen ikke kommer før uke 34:) du må få avlastning slik at du kan ruge som bare det.)

Skrevet

det er nok bare slik det er for noen...

det kunne gådd riktig ille forige fødsel,men det gikk jo på sitt vis det også =)

Jeg har en flott mann som hjelper MYE til, så jeg skal ikke klage =)

har tilbud om sykemelding fra jobben, men ønsker å jobbe mer.. blir gal av å gå hjemme, men lar kroppen være sjef, så den sier nok ifra når det er nok... =)

er godt å vite at det er flere at det er flere av oss der ute.. greit å ha noen å prate med som faktisk kjenner på de samme tankene og bekymringene.. så tusen takk damer =)

dere er fantastiske! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...