Gå til innhold

Min Fødselshistorie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet med litt vondt i magen på tirsdag ved 20 tiden,visste ikke helt om det var noe på gang.

Kl.22 begynnte jeg å få mere vondt så jeg skjønte hva det var.

Tenkte å gå å legge meg,men det gikk ikke.

Satt meg foran pcen med rieteller.

I begynnelsen var de ganske uregelmessige,alt fra 3 til 8 min,men de var ganske intense.

Satt der å blomstra hele natten og når kl nærmet seg 7 tenkte jeg d var på tide for vesla å dra i barnehagen og jeg snart på føden.

Men da begynnte de plutselig å komme hvert 11 min så da var det bare å drøyen.

Men etter en liten stund kom de regelmessig igjen og jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme.

Dro dit men tok ikke med bagen inn engang for jeg tenkte at jeg blir vel sendt hjem igjen med 1-2 cm.

Kl.10.30 kom jeg inn på undersøkelse og da var det 4 cm,ble overrasket.

kl.11.30 fikk jeg føderom og nå begynnte det å gjøre vondt.

fikk mer og mer åpning og mer og mer vondt.

fikk akupunktur som smertelindring,men det hjalp ingen ting.

Begynnte å bli desperat å spurte etter epidural,men det var kommet for langt.

Så begynnte jeg å få pressrier,men det var ikke klart for det enda.

Plutselig var rommet fullt av leger med alle mulige instrumenter,de sa han måtte fort ut for hjerteslag og puls sank.

Jeg hylte av smerte og ba om keisersnitt,men de sa de ikke hadde tid til det,han måtte ut nå så da ble det vaacum.

Kjente ett enormt press fra den, to trykk og han var ute.

Fikk ikke med meg så mye av det som skjedde annet enn at det var masse folk der,ble ganske forvirret.

Det var en hard og vondt fødsel og legen som tok vacumet beklaget at det gikk så voldsomt for seg,men at det måtte skje fort.

Alt sto bra til med gutten og ved 18.30 tiden fikk vi komme på barsel.

Han ble født kl.15.15 veide 3265 g og var 50 cm og 36 cm rundt hodet og selvførgelig verdens nydeligste.

Det ble en kjapp,vond og spesiell fødsel som jeg ikke husker så veldig mye av.

Men nå koser vi oss hjemme og veslemann har nettopp fått mat.

Ønsker alle andre lykke til og sender dere masse fødestøv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Tar med glede til meg fødestøvet. 3 dager til termin og jeg er skikkelig lei!

Skrevet

Au da... vakum fødsler i full fart har jeg forstått er skikkelig vondt -og at mange revner en del. Håper det går fint med deg nå.

Er uansett godt at de følger så nøye med på de små -og at de har mulighet til å få de fort ut når det trengs.

Gratulerer så mye.

Fødestøv tas i mot med takk. Er 6 dager over termin. Og faktisk har jeg takvise smerter nå -begynte for 1 time siden:))) jippi -håper det ikke gir seg med det første. Har begynt å registrere på rieteller her... Kanskje skjer det noe det nærmeste døgnet.

Rar følelse å sitte å håpe på masse vondt.

Ønsker deg en strålende barseltid

Skrevet

Gratulerer så mye!! Jammen godt det gikk bra tilslutt!!! Fikk du forressten noen forklaring på hvorfor hjertelyden sank? Synes det er skummelt at slikt kan skje helt plutselig...

Kos deg masse med babyen din!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...