Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Er en tendens til at flaskebarn sover borte/har barnevakt tidligere enn de som ammes. Er mødrene rett og slett mindre knyttet til flaskebarna? Eller sover flaskebarna bedre om natten og derfor kan ha barnevakt tidligere?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Jeg håper virkelig du kødder nå. Idiot.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Det er enklere å være borte når man ikke ammer. Tror ikke at mor (og far) er mindre knyttet til barnet, men med flaske så har man muligheten (om man ønsker det) til å være borte fra barnet litt lengre enn kun mellom amminger.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Dette må være ukens lavmål. Er de som adopterer mindre knyttet til barna sine også da kanskje?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 For å stille deg to spørsmål HI: Ble du mindre knyttet til barnet da du sluttet å amme? Og om du ammer fortsatt: Tror du at du vil bli mindre knyttet til barnet når du slutter å amme?
FerdigFødaForAlltid Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Det er jaggu meg det dummeste spørsmålet jeg har sett på en stund.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Helt ærlig talt...Har du stått opp med feil fot??
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Hehe, nei det var det ikke. Det var så absolutt til HI...Må ikke ta alt så nær da heller
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Lurer på om jeg skal gidde å svare på dette tussete spørsmålet.... Har selv ammet et av barna mine, og den andre har vært et flaskebarn. Jeg har ikke vært mer knyttet til den som jeg har ammet, men det har vært vanskeligere å gjøre noe "utenomhuslig" fordi han ikke ville ta flaske. Med mitt såkalte flaskebarn har jeg stått litt friere nettopp pga flasken, men det betyr jo ikke at jeg er mindre knyttet til han enn til broren. Jeg elsker begge guttene mine like mye. svar nok?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 haha, dette må være dagens dummeste. Er det MULIG??
FerdigFødaForAlltid Skrevet 27. februar 2010 #13 Skrevet 27. februar 2010 Blir fort litt paranoid av disse sidene...!
Willy Wonka Skrevet 27. februar 2010 #14 Skrevet 27. februar 2010 Min sønn fikk flaske fra uke 2 etter fødsel. Vi er selvfølgelig ikke knyttet no særlig pga. det. .....eh..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #15 Skrevet 27. februar 2010 Jeg ser poenget ditt HI. Dessverre så er veldig mange så ufattelig hårsåre at de ikke evner å lese innlegget, og svare på spørsmålet fordi de føler seg mobbet fordi de ikke ammer. For å svare på spørsmålet ditt: Nei, man blir ikke mindre knyttet til barnet fordi man ikke ammer. Men det er kanskje litt lettere å slippe til andre fordi barnet ikke er like avhengig av deg (jeg har en av hver) Barna som tar flaske har også en tendens til å spise seg mettere, og derfor sove bedre om natten tidligere enn brystbarn.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 27. februar 2010 #16 Skrevet 27. februar 2010 Du tuller nå ikke sant? Eller er du bare veldig uvitendes og spørr utrolig teite spm? Jeg måtte gi flaske til begge mine barn, ammet bare i ett par dager med første og sluttet etter noen timer med yngste. Det ser ut som at mange tror at vi,elelr barna våres, ikke får like sterke bånd somd e som blir ammet! DERE ER HEEEEEEEEEEEEELT PÅ JORDET!! Om folk velger å la barna sine overnatte vekke, kommer jo ikke ann på om en person er knyttet til barna sine eller ikke! Like mange som ammer som leverer barna sine bort til enhver som de som bare gir flaske.. er no bare å gi dem en flaske når de skal ha mat detistedenfor å gi pupp.. OMG,snakk om å ha lite oppi toppen ja..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #17 Skrevet 27. februar 2010 Du sluttet å amme etter noen dager og andre gang etter noen timer? Hvorfor amme i det hele tatt da?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #18 Skrevet 27. februar 2010 Nei, tror jeg ikke noe på. Jeg ammet og barnet ville forøvrig ikke ta flaske. Men når hun var 4 mnd og vi fikk henne til å spise annen mat enn puppen min, så stilte mormor som barnevakt ved behov.
Hellobaby Skrevet 27. februar 2010 #19 Skrevet 27. februar 2010 Hvordan an du spørre om noe såååå tragisk? Jeg ammet ikke førstemann, men ammer jenta mi nå, og skulle jeg likom bli mindre knyttet til førstemann da? Svar på spørsmålet ditt er : NEI. Jeg tror du skrev dette innlegget for å more deg over hvilke svar du visste du kom til å få. Hvis du mener dette i alvor, så lurer jeg på hvorfor du lurer på dette?? Du må jo skjønne at hvis en baby tar flaske, så er det lettere med barnevakt-ordning, og man er friere til å gå ut på noe.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 27. februar 2010 #20 Skrevet 27. februar 2010 Ammet eldtse i ca 5 uker, de 2 andre til de var rundt 7 mnd'er. Like knyttet til de alle, så for min del stemmer ikke teorien din.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 27. februar 2010 #21 Skrevet 27. februar 2010 16:02- ikke det at du egentlig har noe med det, men jeg er plaget av ekstremt mye atopisk eksem, får utslett absolutt over alt til tider. Med første mannen så fikk jeg så masse eksem på brystvorta at melkegangene i nippen hovnet opp så melka ikke kom ut. Dreiv med fryste vannbind som ble lagt på så hevelsen gikk ned. Prlvde alt mulig, men det ville ikke gi seg. Legen anbefalte meg å slutte å amme,for det kom bare til å bli verre. Greide å pumpe i 3mnd, så full pumpa da for så å gå over til mme. Med min yngste, så merka jeg symptomer allerede etter første gang hun tok puppen, så da ville jeg ikke gå gjennom samme smertehelvete engang til med et ferskt katastrofe ks i tillegg. Så der fikk du avklart det=)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #22 Skrevet 27. februar 2010 Både ja og nei vil jeg svare på det spm. Jeg tror de som er mindre knyttet til barna sine, litt oftere ikke ammer/har ammet barna sine. For the record, jeg ammet i 1 mnd. selv!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #23 Skrevet 27. februar 2010 Ja, selvfølgelig! Har to barn, den ene fikk bare bryst, den andre bare flaske. Hadde helt klart nærmere tilknytning til den som fikk bryst enn den som fikk flaske, fordi sistnevnte kunne mannen min eller annen familie lettere både passe og ha på fanget. Klart jeg var like glad i begge to, men ble tettere knyttet til den ene ja. Skjønner at folk ikke vil at det skal være sånn, men det stemmer allikevel.
Hellobaby Skrevet 27. februar 2010 #24 Skrevet 27. februar 2010 anonym 17.28: da var det fordi du hadde mindre med den babyen å gjøre, og ikke fordi ikke ammet den! Amming eller ikke amming i seg selv har ingenting med tilknytningen å gjøre.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. februar 2010 #25 Skrevet 27. februar 2010 Hoho ) Klart d e lettere med b.vakt til et flaskebarn, samt at både far og andre familiemedlemma får ta del i matinga, MEN man e nu ikke mindre knytta til ungen sin forde! Stemme ikke på mæ iallefall, ekstremt knytta til sønn min Og d trur æ de fleste flaskemammaer kan svare også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå