Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Jeg og sambo har sagt opp leiligheta vår, planen var å finne en rimeligere.. Men nå vurderer jeg om jeg skulle ta sjansen mens det passer seg så bra, og flytte for meg selv med barnet. Har seg slik at jeg og sambos forhold synger på siste verset. Alt pga hans løgner, utroskap, fyll og fanteri,total mangel på respekt for meg og hans umodenhet. Han har hatt flere uker på seg til å "ordne opp", og prøve å bevise meg at han har forandret seg/er til å stole på, men har ikke gjort det.. Eneste han sier er at han elsker meg og blablabla, og lover at han skal skjerpe seg. Noe han forøvrig har sagt før.. Jeg vet han kommer til å skjerpe seg hvertfall en liten stund, men hva når han begynner å feste igjen, eller "kjeder" seg igjen? Har et nyfødt barn sammen nå, så er ikke mye festing akkurat nå, så regner med at det er derfor han har "skjerpet" seg de siste ukene. Jeg stoler ikke på sambo. Vi snakker ikke sammen som før, vi forteller ikke hverandre alt som før, og vi deler ikke sorger og gleder sammen som før..Kun hvis det gjelder barnet. tidligere har han også holdt på slik, og da ga han meg tid til å vise at han var til å stole på. Men når jeg ble "varm i trøya", så viste det seg at han misbrukte min tillitt, og løy til meg igjen. Er redd det blir å skje igjen, når det allerede har skjedd så mange ganger før. Burde jeg flytte fra han nå mens det passer seg så bra? Har allerede nevnt for han at jeg er inne på tanken.. Vet noen hvordan det blir med foreldredelingen? Sambo "truer" med at han hvertfall skal ha 50% med barnet, og han h*n skal bo hos han de 50% av tiden også. Dette vil jeg ikke, for babyen er jo bare noen uker gammelt! Og hvordan blir det med OS? HVor lenge må jeg søke i forkant før jeg får det?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Ja, høres ut som en god ide. Snakk med nav, de hjelper deg med alle søknader og diverse. Behandlingstid er 2 måneder sånn ca Lykke til med leilighetsjakt alene
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Han vil ikke få en 50/50-deling med et så lite barn. Men samvær vil han kunne få. Enten hjemme hos deg og så på sikt hjemme hos seg selv m/ overnatting etterhvert. Dette er noe som tas gradvis for å venne barnet til å være borte fra mor og pga. amming. Du kan søke om os. Det er litt forskjellig hvor lang tid det tar. Alt fra 1mnd. til 6 mnd. (har jeg hørt i de veste tilfeller)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Bestill time på familievern kontoret for megling snarest! Du kan heller ikke søke om de ulike økonomiske støtteordninger før dere har gyldig meklingsattest. Oh bare la han true med 50/50, for det kommer han uansett ingen vei med. Du har permisjon og jeg går ut i fra at du ammer?? Han har absolutt singenting og komme med. Går han rettes vei så kommer han ingen vei der heller pga av at ingen domstol kan dømme 50/50. Samvær med overnatting er uansett ikke anbefsllt før barnet er rundt året. Det er heller ikke anbefallt 50/50 deling før barnet er minst 3 år gammelt. Så bare la han styre på. Ja jeg syns at du skal gå fra ham. Og være sammen med noen du ikke stoler på er ikke noe godt forhold uansett. Dessuten virker denne manne barnslig og lite voksen. Flytt mens barnet ennda er lite.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 HI her.. Jeg har ikke melk i brystene, så ammer ikke.. Barnet er flaskebarn, så derfor mener sambo at han kommer til å få 50/50. Jeg opparbeidet meg heller ikke retten til foreldrepenger, så hvis jeg skal flytte for meg selv er jeg helt avhengig av at jeg får OS. Men ser jo på svarene her at det kan gå flere mnd før en slik søknad blir behandlet. Og dessuten FØR jeg kan søke må jeg på familivernkontoret. ...og jeg har 1 mnd på å finne ny leilighet:-/
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Si hva du føler for han å at du vil ut av forholdet. Tror ikke han får barnet 50%. Skal mye til. "1 gang utro alltid utro"
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 50/50 får han uansett ikke. Så der kan du ta det helt med ro. Så du mener at du skal bo sammen med av økonomiske grunner??? Nei bestill time på nav og familekontoret snarest!! Du får nok omsorgsretten siden barnet er så lite så du kan nok ta det helt med ro.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Det er ikke sikkert at søknaden på os tar opp til en eller 6 måneder. Forklar situasjonen for Nav, de kan jo purre under den søknaden også. Min søknad tok ikke 4 uker engang faktisk. Å være sammen for økonomiske grunner er ingen god løsning, det vet du så alt for godt.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Jeg ville nok ha benyttet sjansen til å flytte for meg selv, ja. Det virker fornuftig, for det blir bare vanskeligere senere når barnet blir større. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå