Augustbaby:-) Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 jeg har hørt hjertelyd hos jordmor:-) deeeelig! den var 146, er det jente da?
Nikki 75 Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Nei,man kan ikke vite kjønn ut fra pulsen.... Noen tror at jo høyere puls, jo mer sjans for jente (eller var det omvendt), men det er ingen vitenskapelige holdepunkter for dette, så vidt jeg vet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 For å kunne si noe om sammenhengen mellom puls og kjønn, må man måle hjertelyden "kontinuerlig" over en lengre periode- fordi babyens puls går opp og ned hele tiden. Derfor blir slike enkeltmålinger hos lege, JM osv bare øyeblikksbilder, og kan ikke si noe om kjønn i det hele tatt.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 pulsen/hjertelyd avhenger av hvor aktiv babyen er akkurat når dette måles. Vi venter gutt og har vært så sykehuset til sparketest flere ganger. Da ligger man med bånd rundt magen som måler aktivitet og hjertelyd. På den halvtimen(ca) det tar har hjertelyden til lillegutt variert fra 126 til 173. Så det spiller liten rolle hva hjertelyden ligger på, det tror jeg er mer tilfeldig enn noe annet:-)
kajago*Fødeklar* Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Var hos jordmor selv her om dagen og hørte hjertelyd Det er deilig å få bekrefta at det er liv inni der. Lille hadde hjerteslag på 144. Spurte jordmor om det kanskje var sjans for at det var jente da, for jeg og har hørt at jo høyere hjerteslag, jo større sjans er det for at det er jente. JM sa at det ikke var noe som var bevist, og at normal hjertelyd hos lille ligger mellom 120-160 slag i min. Så da må vi nok vente litt lenger for å få greie på hva det er
Chisme Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 skal visstnok være en gutt her... har målt hjertefrekvensen ca 8 ganger i forbindelse me kontroll (sniker fra 3. trimester, er 32+2 uker på vei) og d har liggi nede på 140 EN gang, ellers så ligger d bare over, oppi 160. jenter pleier å ligge mellom 140-160, mens gutter pleier å ligge mellom 120-140 sies d... jm var overbevist om at d var jente og blei forfjamsa når jeg sa d var gutt.... men så spurte ho om han var mye aktiv, som han er og så skreiv ho d i papirene... kunne liksom ikke forstå at d kunne være noen anna grunn... haha...;P legen sa derimot at d var litt mer gammel myte og hadde lite å si på kjønnet... er nok bare å vente å se hva d blir på ul evt:)
Augustbaby:-) Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2010 he, he, okey da...bare litt nysgjerrig på hvem som gjemmer seg der inne, jeg;-) også gleder jeg meg til å fortelle storesøster om hun får lillesøster eller lillebror for det blir litt fjernt med "babyen".
gutt07<3 juni jente10<3 Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Jeg venter jente og hjertefrekvens ligger på 144:) Har en gutt fra før og da lå hjertefrekvens på 140:)
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Jeg var hos JM noen dager etter jeg hadde vært på UL... å da hørte vi hjertelyden og den lå på 150, så sa hun om vi hadde fått vite kjønnet... så sa jeg ja og skulle si hva det ble,da hun sa ja jente ja så sa jeg at det var det de så på ul allefall å "viste" oss kjønnet der og...heh... Men JM sa at det var veldig jentete og slikt, men det er også gutter som har så høy så Men stoler på legen å JM fra Ul jeg iallefall:) Mange uker på vei er du?
bitthen Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Min hadde hjertelyd på 150 sist, er 21 uker på vei, og det er en gutt
nysnupp Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Min lille prinsesse ligger på 150, jeg har kjøpt sånn hjertelyd apperat Kjempe kjekt å ha og ta fram om man vil høre Man kan også spille det inn på pcen og høre det der!
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 eg venter gutt med hjerteslag på 160 sist vi sjekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå