Mm2010 Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Jeg er i uke 23. Kjenner litt liv hver dag. Men er ikke ofte. Det kjennes heller ikke ut som sterke bevegelser. Er dette noe jeg burde bli bekymret over. Er kanskje enda tidlig. Men virker som om mange gravide snakker om at det er "full rulle" hele dagen inni magen.Og natten for den saks skyld også. Slik er det iallefall ikke hos meg. Så begynner å lure litt. Hvor mye liv kjenner dere? Og hvordan kjennes det ut?
Erle79 Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Neida, det er ingen grunn til bekymring. Noen dager er roligere enn andre, noen barn er roligere enn andre, og man kjenner ikke like mye som førstegangs gravid. Jeg kjenner mest liv når jeg er sulten, stresset eller spiser noe søtt (skive med nugatti gir full uttelling)! Dessuten kjenner jeg mye liv når jeg ligger meg i sengen om kvelden. Det viktigste er at du kjenner NOE liv hver dag, ikke hvor mye du kjenner...
Juni2010 Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Jeg er i uke 24 og kjenner litt liv hver dag:) Men det er ikke like mye hver dag og han sover nok endel også! Det merkes liksom at han er våken 2 - 4 ganger hver dag, men det er ikke alltid de store bevegelsene her heller! Men utfra hva andre beskriver så har jeg tenkt at dette er ganske normalt:)
Nikki 75 Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Du trenger ikke kjenne liv hver dag en gang før i uke 28... Jeg kjente ikke liv for første gang før i uke 21-22, og da bare sporadisk.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 22 uker på vei og kjent liv siden jeg var 18uker ca på vei... noen dager lite andre dager masse.. hu har en sove rutine fra 4-5 til 8-9 på kvelden også er det på`n igjen til jeg sovner....(vet ikke om a er aktiv da el om sover)
Mm2010 Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2010 Til deg over her. Kjenner du liv hele dagen lang, men ikke i perioden 4 til 9 liksom? Er nettopp slike kommentarer som gjør meg bekymret. Er førstegangs så vet ikke helt hvordan ting skal kjennes ut og hva som er normal/ ikke normalt. Jeg kjenner kanskje bare et lite dult eller to morgen eller kvelden. Kanskje hun sover hele dagen og er mest våken om natten. Slik at jeg ikke merker det noe særlig til sparkene/bevegelsene siden jeg sover. he he Får håpe det. Begynner å lure på om hun er sterk og frisk siden jeg merker så lite til henne. Har ikke morkaken forann. Lå visst litt på siden ifølge jordmoren som tok ultralyd. Takker alle for svar:) Ble beroliget av de første svarene så ble jeg brått bekymret igjen. He he:). Uff skal jammen ikke være lett å være gravid altså. Synes at jeg støtt og stadig går å bekymrer meg for noe. Får vel bare prøve å slå meg til ro med at så lenge jeg kjenner litt liv så trenger jeg ikke å bekymre meg.
Gjest Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 jeg er i uke 28 og kjenner ikke liv hele dagen lang nei, hehe. Som nevnt tidligere, om jeg har vært stresset på jobb en hel dag og setter med ned kjenner jeg det eller om jeg spiser noe søtt som fks nugatti. barnet mitt har også veldig varierende intensitet på sparkene.. noen ganger kjempe hardt så jeg skvetter til og andre ganger bare litt småbobling. Jeg ble også kjempe stressa over det at barnet hadde roet seg betraktlig ned i 2 dager, men jordmor forklarte at det er helt normalt, de bruker mesteparten av tiden til å sove der inne, for det er jo da de gror seg størrre Om du ikke kjenner noe som helst i løpet av en hel dag når du til og med prøver triksene, som å drikke noe kaldt og søtt osv så kan det nok være greit å ringe til føden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå