Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på utallige pergokurer uten at jeg har fått eggløsning. Tilslutt ble jeg satt på provera, pergo, puregon og ovitirelle. Dette førte til at jeg fikk mensen 13 dager etter sprøyten, dessverre ble jeg ikke gravid denne gangen heller. Ringte så sykehuset og ba om henvisning til Riksen. Fikk beskjed av legen min om at de ville gi meg samme behandling som de kunne gi meg, siden min samboer har så bra sædkvalitet... Så fikk en ny resept og skulle komme på gjentatte kontroller hos dem.. Hva tenker dere? Hadde ikke IVF vært det beste? Blir gal av denne prøvingen, har ikke brukt perv. på 7-8 år. Alle rundt meg blir gravide på 1, 2, 3, kjenner jeg blir kvalm og misunnelig. Sover dårlig om natten og nye deppa har jeg oxo blitt, føler det er etter alle disse hormonene.. Flere som har det sånn? Snufs!! Jeg vil, jeg vil, men jeg får ikke til!! Riktig god helg alle sammen i dette snøværet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ivf er ikke noe man kaster seg inni fordi man er utålmodig og misunnelig.

Har du hat lapraskopi for å sjekke at egglederne dine er åpne?

har du tatt hormon blodprøver, sjekket skjoldbrukskjertelen?

Er du testet for insulin resistens?

tar du metformin?

Hvis dette er noe som alt er gjort og alt er i orden, kunne neste være inseminasjon.

Da vi var prøvere, hadde jeg flere stimulerte sykluser med EL, da jeg kom på klinikken, ba legen oss først prøve inseminasjon 2-3 ganger før ivf.

Hvis du blir deppa av hromonene, be om andre, jeg tåler f.eks ikke menopur, da blir jeg skikkelig deprimert.

og ved ivf har du mye større hormondoser..

Dette er mindre stressende syntes jge enn sex på kommando og hvis egglederne er åpne, svømmrne er fitte og du har el, er sjansene ganske så bra for at det klaffer.

Skrevet

Har gjort det meste der, uten laproskopi da. Metformin ga ingen virkning, ikke insulinresisten, og tatt utallige blodprøver hos endokrinolog. Fikk påvist pcos da jeg var 15-16 år, måtte begynne med p-piller fordi jeg aldri fikk mensen. Fikk blodpropp av dianepillen da jeg var 23 år, og fikk aldri mensen etter jeg sluttet på p-pillen. Hva mener du jeg bør gjøre da??

Skrevet

Lapraskopie, du vet vel neppe om egglederne dine er åpne?

huffda ikke bra med blodpropp, da må man vel ekstra forsiktig med hormoner, du burde kanskje få blodfortynnende også for å være på den sikre siden og det kan hjelpe til at egget blir værende hvis det fester seg mener jeg å huske.

Jeg ville prøvd lapraskopie inklusive vekkbrenning av cystene, metformin gir ikke nødvenidgvis el men skulle du bli gravid, senker det SA faren.

Så ville jeg prøvd inseminasjon hvis egglederne dine er åpne, er de ikke det, ivf, da hjelper ingenting annet.

Skrevet

Takk for svaret :) Resepten er klar på blodfortynnende, må begynne med sprøyter med en gang hvis jeg skulle bli gravid... Skal ta dette videre til gyn, min.. Tenker jeg prøver behandlingen med provera, pergo, puregon og ovitirelle en gang til, så får vi se om det virker. Hvis ikke får jeg gå for en sånn lapraskopi.. Har du vært gjennom det? Er det vondt?

Skrevet

jeg hadde lap men uten å brenne cystene.

Det ble gjort under fullnarkose, hadde litt vondt et par dager senere, men det var ikke ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...