Gå til innhold

Ubehag i magen-flere som har det?


Førstegangs81

Anbefalte innlegg

Hei,jeg er litt stressa her etter flere dager med ubehag i magen.Jeg har nettopp hatt omgangssyke,men ettersom oppkast etc er ferdig så håpet jeg også at magen skulle gi seg.Det er en vanskelig følelse å beskrive,det er ikke harde knip etc men konstant litt øm/ubehag fra navlen og ned.Det er mye romling etc også,så det virker som magen jobber med noe.Jeg er 12+1 og blir litt engstelig av dette som førstegangsfødende.

 

Noen som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det veldig sånn, noen kvelder har jeg ikke fått til å sove på sidene pga at det har gjort vondt. Jeg tror (min opplevelse av det) at det er en blanding av luft i magen og ligamentsmerter (båndene rundt livmoren som strekker på seg). Jeg er nå nøye på å spise kostfiber, ekstra linfrø og drikke masse vann. Det har hjulpet noe for luft i magen og det du beskriver som "romling". Nå får jeg stort sett til å sove på sidene selv om noen netter fremdeles må tilbringes på ryggen.

 

Jeg har ikke snakket med lege eller jordmor om dette, har bare tenkt at det er naturlig å ha "voksesmerter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det var godt å høre at flere har det.Takk for at du svarte.Jeg har også hatt problemer med å sove på siden,spesielt på høyre siden. Men det har faktisk hjulpet litt å ha en pute inntil magen,og litt mellom bena.Har ligget i foster stilling. Endelig ferdig med kvalme etc,så det hadde vært fint om magen også kunne være litt på lag så graviditeten kan nytes.Men man skal vel ikke klage så lenge alt er bra der inne:)

 

Man går jo og engster seg for abort hele tiden, eller om noe annet er galt med babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet, jeg er førstegangs som deg og har innimellom noen "runder" med meg selv for å ikke ta helt av i panikk. En natt våknet jeg og hadde (i søvne) fått det for meg at jeg kom til å kvele fosteret med morkaken hvis jeg lå i en spesiell stilling, hahaha! Det er så mye tull jeg klarer å innbille meg selv, huff.

 

Det er faktisk høyre side som har vært verst å ligge på for meg også. Jeg nevnte det når jeg var på UL i uke 12 men jordmoren som foretok undersøkelsen mente at det ikke var noe å bekymre seg for. Voksesmerter er jo egentlig bra - det betyr jo at barnet vokser og det vil vi jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...