Gå til innhold

Navnevalg: Aslak eller Birk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg/vi liker "gammelmodige" navn, og har liksom falt for Birk, men Aslak var det vi egentlig hadde tenkt.

 

Hmmm... kan noen hjelpe meg med å elle melle mellom de to navnene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt Birk, er kjempe søtt:)

Skrevet

birk=) skulle babyen min hete viss det ikke hadde blitt ei jente=)

Skrevet

Eg hadde gått for Aslak. Birk blir "dust" eller "tulling" på engelsk i følge den irske veninna mi. Ho holdt på å le seg ihjel då ho høyrde det navnet :o)

 

Men bortsett frå det er Birk heilt klart eit pent navn. Men det er Aslak og, dei er ganske likestilte for meg, så då blir det den engelske betydninga som blir avgjerande.

Skrevet

Birk!

Jeg ELSKER dette navnet! Hadde lyst å bruke det selv, men samboeren var ikke enig.

Skrevet

Jeg kjenner bare hunder som heter dette, så jeg kan ikke helt forestille meg et menneske med noen av disse navnene..

 

Men jeg liker Birk best av disse, selv om jeg aldri ville brukt noen av de...

Skrevet

Av disse ville jeg valgt Aslak.Syns ikke Birk er spesielt pent, og jeg syns det er litt "slitsomt" med enstavelsesnavn.

 

Aslak er lite brukt, og litt spenstig.

Skrevet

INGEN!!!!!!

 

Hva med Odin,Tord eller Trym?

Odin er helt nydelig,Trym på en god andreplass.Tord er bedre enn dine forslag ja.

Skrevet

Kjenner en Birkir, det betyr vel ikke noe fælt på engelsk? . Av de to liker jeg Aslak best.

Skrevet

Jeg synes Aslak er dritkult:)

 

Birk er greit nok, men Aslak er litt mer typete.

Skrevet

Liker de begge to jeg :) Kjempestilige navn :)

Skrevet

Aslak er et veldig vanlig samisk navn, så det er nok mange som kommer til å tro han/dere er samer dersom dere går for det. Ikke noe negativt i det, altså, men om dere ikke er samer er det kanskje litt snålt?

 

Ville i allefall ha valgt Birk av de to.

Skrevet

Jeg er fra Finnmark og kjenner en del samer, men har aldri hørt om eneste same som heter Aslak :)

Skrevet

Haha! Samisk navn? Vet ikke om én eneste same som heter Aslak, da dette ikke er et samisk navn engang!

 

Ville klart valgt Aslak:)

Skrevet

Sønnen vår heter Aslak, så jeg er nok ikke helt nøytral:) Har alltid likt det navnet, maskuling og ujålete, en mann verdig:)

Han får ofte høre at han har et fint navn og har fremdeles tilgode å bli tatt for å være samisk, hvis det skulle være et problem.

 

Birk er også et stødig og flott navn til en mann, men jeg liker nok Aslak bedre ja:)

Skrevet

Jeg bor i en skikkelig sameby, nemlig Tromsø, og her heter annenhver same Aslak, virker det som.

Skrevet

Aslak er grusomt, Birk er helt ok

Skrevet

Kjenner veldig mange samer jeg også, mange i familien også. Aslak skrives på ulike måter, men også den "vanlige" skrivemåten er mye brukt blant samer. Google litt rundt, så finner du ganske mange Aslak Hætta/Sara/Eira osv...

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...