Gå til innhold

Kvalmen gir seg ikke :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde kvalmen skulle roe seg etter 12 uker - er i uke 14 nå og er ikke blitt noe bedre :( Før var jeg mest kvalm på kveldene og hvis jeg kastet opp var det på natta. Nå kaster jeg ikke så mye opp lenger, men er skikkelig uggen hele tiden. Sliter med å få i meg normale mengder med mat fordi ingenting frister. Hadde jeg ikke hatt sunn fornuft og det faktum at jeg blir ennå mer kvalm av å være sulten kunne jeg gått en hel dag uten mat. Mat frister rett og slett ikke... men melk er godt :P Hehe...

Noen som har opplevd at kvalmen har sittet i en stund etter uke 12, men likevel roet seg etterhvert? Trenger litt optimisme :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her blir kvalmen betre etter uke 12,men henger igjen halve svangerskapet

Skrevet

Min FULLE medfølelse!!! Jeg er heldigvis bedre:)! Men Legen sa til meg at de som hadde mye kvalme ofte måtte slite med den til rundt 14-16 uke:/!

Lykke til:)!

Skrevet

Heisann!

Æ e akkurat kommen i uke 24 og først siste uka har kvalmen bedre sæ og æ slippe kaste opp hele tia.

De aller aller fleste blir kvitt kvalmen i de ukan du e i nu, men så har du nån få som plages lengre :(

God bedring så mye,vet så altfor godt kordan du har det :(

Skrevet

Huffda, har den enda ikke gitt seg? Jeg har jo også vært veldig plaget, trodde det gav seg for halvannen uke siden, men så var det påan igjen :P

Nå er jeg 13+5 og den har vært helt borte siden i går!!!! Så nå som jeg er kommet såpass langt så håper jeg den faktisk har gitt seg!

Så, hold ut, helt plutselig blir den borte for deg og skal du se, og da blir alt så mye bedre :o)

Skrevet

Med min forrige var jeg helt slått ut fra uke 7 til uke 16 før kvalmen endelig ga seg.

Denne gangen begynte kvalmen i uke 5 og jeg tenkte herregud.....hvor lenge skal den vare nå da,men heldigvis ble det bedre i uke 13. Så kom den tilbake for fullt i uke 14,for så å forsvinne helt i uke 15.

Nå er jeg 19 uker i dag og kan nesten ikke huske hvordan det var å være så kvalm,så jeg krysser fingrene for at det gir seg for deg neste uke også!

Skrevet

Takk for mange gode ord :) Det er jo absolutt verdt det og liker ikke å være den som syter og klager når jeg endelig har blitt gravid heller. Men nå føler jeg meg rett og slett syk og stakkarslig og er bare skikkelig sliten og lei av å være så kvalm.

Satser på at den roer seg snart da... i mellomtiden får jeg prøve å nyte hver frokost siden det stort sett er eneste tiden på døgnet jeg eier matlyst. Hvem sa det helt morgenkvalme?!?

"Godt" å høre at ikke alle mistet kvalmen i uke 12, men at den fortsatt kan gi seg selv om den sitter ennå...

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i alt du sier, og følte meg også sytete som klagde sånn når jeg endelig var blitt gravid (prøvde i ett år) men man er SÅÅÅÅ dårlig at man klarer ikke være positiv....men det kommer snart tilbake tro meg!

Ler godt av navnet morgenkvalme jeg også, var absolutt verst på kvelden. Det eneste som hjalp var å ligge helt flatt og å spise hver 3 time (hadde ikke lyst på noe men det hjalp litt)

Brukte også reisesyke armbånd fra apoteket, og det tok de verste toppene!!!

Tenker på deg og håper virkelig det er din tur til å få igjen livet ditt om noen dager!!

Skrevet

Ja, vi brukte nesten et år selv og irriterte meg alltid over venninner som klaget over graviditeten når alt jeg ønsket var å bli gravid. Men man blir altså så hjelpesløs når man er kvalm over en så lang periode. Bare det å ta seg en dusj er liksom noe av det største orket jeg må gjøre hver dag. Hehe..

Hos meg er det akkurat motsatt - hjelper å sitte opp og ikke ligge, så jeg står som regel opp hver natt og sitter alene i stua et par timer for da klarer jeg å unngå å kaste opp.

Uansett så er jeg utrolig takknemlig for at jeg er gravid og tar denne kvalmen hvis det er det som må til ;) Trenger bare noen lyspunkter når det står på som værst :)

Skrevet

Her er kvalmen her ennå.... Hadde håpt den skulle gi seg nå altså!!

De siste dagene har faktisk vært litt bedre, så jeg håper og krysser fingrene for at det går riktig vei nå!!

Kjøpte mine første mammabukser i går (første gang jeg var på butikken siden juletider:P) og magen begynner virkelig å synes, så jeg koser meg så godt jeg kan med det:)

Vi får håpe det snart gir seg og trøste oss med at det virkelig er verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...