Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Har dere forslag til noe som virkelig virker? Etter at vi begynte med to grøt måltider på lille snuppa vår, så har det vært mye hard mage, og hun griner stakkar. Nå får hun 3-4 måltider, og pupp. Jeg har nå maltekstrakt i grøten, hun får sviske til dessert. men jeg er redd for at hun drikker for lite, og er redd det kanskje kan være det. Jeg gir henne vann til maten, men hun drikker ikke så mye akkurat. Jeg hadde tenkt å slutte mer og mer med morsmelk, men når jeg ikke får i henne annen drikke, så er jo puppen fin å ha. Hun er nå 9 mnd.... Hun får ikke erstatning. har du noen gode tips til meg?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Hva med å gi henne en liten flaske eller 2 med enten MME eller utpumpet MM? Da kan du ha godt med malt oppi samt hun får mer drikke i seg. IKKE gi opp vannet men ikke alle babyer er like glad i vann. Fortsett å venn henne på det.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 jeg fikk beskjed om at det sikkert var fordi det var mme i grøtene at det ble et problem i starten, siden hun ikke er vant med det, men nå er det jo lenge siden vi begynte med grøt. jeg er så usikker på hva jeg skulle gjøre.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Kan jo være det. Men probleme blir ikke bedre av lite drikke såklart. Prøvd forskjellige typer grøt? Feks bytt fra nestle til hipp. (hvis det er nestle du bruker.)
Ranveig R Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Prøv annan graut (både smak og merke), ev. om du klarar å pumpe deg kan du prøve graut som er utan mme, og tilsette mm i den. Her i huset funka "ekte" svisker og heimelaga sviskesaft/-mos bedre enn den ein får kjøpt ferdig. Delte svisker i små bitar og lot jenta ete sjølv. Kokte sivskebitar med litt vatn, tømte av vatnet (sviskesaft) og finmoste resten (puré). Du kan gjerne ha litt matolje i grauten, det kan hjelpe til å "smøre" litt. Fortsett å prøve med vatn, men morsmelk er og bra. Eg ville ikkje begynt med mme, då den er tyngre fordøyelig enn mm. Har du prøvd massasje? Massere magen? Eit anna triks er å legge babyen på rygg og sykle med beina hennar, og så presse beina opp mot magen og deretter strekke ut. Igjen og igjen, om ho godtar det. Kombinér gjerne med magemassasje. Hos voksne er nok drikke og nok bevegelse kanskje dei to viktigaste måtene å holde magen i gang på, og det gjeld også for babyar. Om ingen ting av dette virkar tar du jenta med til legen og spør om råd der. I enkelte tilfeller kan til og med små barn ha behov for avføringsmiddel i ein periode. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå