Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Er hemorider smittsomt (da fra person til person ved evt. samleie)? Og kan man få hemorider i skjeden og, eller er det bare rundt endetarmen man får det? Forsvinner de av seg selv? og hvor lang tid tar det før de forsvinner? Fikk hemorider etter fødselen for over 3uker siden og de er like plagsomme enda.. Fikk en krem å smøre meg med for snart 2uker siden (og en stikkpille), men det hjelper ikke.. Er nå begynt å klø rundt skjeden og, derfor jeg lurer på om man kan få hemorider i skjeden også.. Hvis ikke er det nok soppinfekjson jeg har fått..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Hemoroider smitter ikke, og du kan ikke få de i skjeden. 3 uker er ikke så lang tid. Som oftest må man ha tålmodighet med hemoroider. Jeg har hatt hemoroider i mange år. Etter fødsel ble de mange ganger verre. Tok en behandling før fødsel som ikke hjalp nevneverdig. Har ikke gjort noe med de etterpå. 1 år siden fødsel nå, og de siste månedene er de blitt merkbart mindre, de plager meg ikke særlig hvertfall. Så de kan forsvinne av seg selv. Hard avføring gjør de verre, så å forsøke å holde avføringen myk/løs kan hjelpe mye. Her kan du lese litt om hemoroider: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/mage-tarm/hemoroider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå