Gå til innhold

Hva synes du om abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt sjokkert når jeg leser at folk mener det ikke er noen ting før uke 12, og at det er til det beste for barnet at man tar abort.

Synes ikke det burde være noe alternativ i det hele tatt, så sant man ikke er voldtatt eller ekstremt uheldig under 16 år!

Sier ikke eg mener det er drap osv, men jeg synes det er så mange som prøver å forsvare det. Greit at noen har tatt det valget, men det er så teit å prøve å rettferdiggjøre det når du har slurva med pilla osv.

Har flere jeg er glad i som har tatt abort, og jeg dømmer ikke de. Jeg blir bare så sjokkert når folk tar så lett på det, sånn "jaja jeg tar jo bare abort"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jeg, eller du, synes er ikke så viktig. Det som er viktig er at den som er gravid får velge selv, ikke blir presset, og kan leve med det valget hun har tatt.

Og da er det ikke min, eller din, sak å legge meg borti hvorfor folk velger som de gjør.

Skrevet

nei det har du rett i, og det var ikke slik jeg mente det. var kanskje dumt å hinte inn på det.

Det jeg egentlig mener er at jeg synes det er fælt hvor lett folk tar på det, folk som nødvendigvis ikke har tatt eller står foran valget men folk rundt som uttaler seg om det..

Skrevet

Jeg er for abort for de som har en "ordentlig" grunn for det, men de som tar abort som prevansjonsmiddel, eller pga at kjæresten ikke vil ha barn (spesielt om hun slutta på pillen selv om han var i mot det, uten hans viten og vilje) har jeg null respekt for.

Og selvfølgelig er det et barn da...! Jeg mener det er et barn helt fra unnfangelsen, og når jeg var 13+6 sist, så jeg da absolutt at det var et barn på ul, til og med at det var en helt perfekt liten gutt....! :)

Skrevet

Jeg mener at abort er noe dritt, men et nødvendig onde. Særlig for mor som må ta et så alvorlig valg og hun bare hun må stå for valget som er tatt- jeg skulle også ønske at helsevesenet var hyggeligere og flinkere med unge jenter som skal ta en abort. Det er for mange stygge historier der ute med helsepersonell som ikke oppfører seg som de skal. Jeg tror med hell at abortgrensen kan senkes til 8.uke.

Skrevet

Hvordan vet du egentlig at folk tar lett på det? Jeg har tatt abort da jeg var veldig ung. Dette er noe jeg ikke prater om, men det er ikke fordi jeg tar lett på det. Folk kan ha tanker og følelser som du ikke vet om selv om du kjenner dem.

Skrevet

Jeg personlig synes ikke abort er en grei løsning om det er din egen feil at du er blitt gravid. Jeg har alltid vært ihuga abortmotstander.

Alikevel streifet tanken meg da jeg ble gravid som 18 åring uten å være i et fast forhold.

Jeg oppdaget da at det er lett å dømme andre før man har vært i samme situasjon selv.

Jeg tok ikke abort, men jeg tenkte mye på det og vurderte for og imot. bf mente absolut at abort var den beste løsningen.

Skrevet

Folk som ikke har tatt abort eller har vært nødt til å ta stilling til det i virkeligheten KAN ta lett på det. For dem er det et hypotetisk spørsmål og følelser spiller ikke inn i regnestykket.

Skrevet

Du har et meget godt poeng 2252

Jeg tror at sånne tanker er det mange som går alene og bærer på. Det må de få lov til uten å bli stemplet som kalde og uansvarlige.

Jeg kan fortelle at jeg har fått et ganske så nyansert syn på abort etter å ha lest mange innlegg på beholde barnet siden og etter å ha sett amerikanske abort motstandere i aksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...