Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Har ei jente som er helt ekstrem på å gulpe. Heldigvis ikke så mye at hun gulper opp alt av mat, og hun legger på seg helt fint. Men det kan jo neppe være noe behagelig, og må skifte klær, smekker og div flere ganger om dagen. Vet at det som regel går over etterhvert, og ofte når de begynner med fast føde. Men er det noe som funker for å få de til å gulpe mindre? Har prøvd å skifte fra NAN til HIPP, men tror hun fikk mageverk av det, så vi byttet over igjen. (heller gulp enn magevondt ja). Lurer på om vi kanskje skal prøve collett (?) eller den NAN som de selger på apoteket, noen som har erfaring med det? Lurte også på om det kan være ett symptom på KISS.. Da hun i tillegg til dette ligger i "banan-stilling", med hode bakover. Kan også være litt urolig når hun skal finne en stilling hun vil sitte/ligge i. Eller er dette ganske vanlig blant babyer? (Hun er snart 4 mnd).
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Ja det kan være et symptom på kiss. Min hadde kiss 1 og 2, og gulpet noe helt vanvittig som baby. Skiftet på det meste klær opptil 7 ganger daglig (gulpen kom som regel på meg...), gikk med håndklær over skuldrene når jeg bar, etc. Trenger selvsagt ikke være kiss, men her var det ett av mange symptomer (inkl som du sier banan-stilling både hodet bakover, men også c-stilling her da). Les inne på www.kiss-kidd.no Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Mitt barn gulpet også vanvittig mye! jeg mistenkte Kiss pga dette og pga at hun sutret veldig mye. Hun hadde nesten ingen av de andre symptomene på kiss. Tok henne likevel til manuellterapeut (gtratis for barn!), og han sa det var KISS II.. Bedre med behandling, men guloinga gikk likevel ikke helt over før ved ca 10 mnd. Vet- det er forferdelig slitsomt. Rekorden her var skifting av 4 fulle antrekk før klokka 12 om formiddagen ta en sjekk hos terapeut så er du sikker:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Dattra til kusina mi var en stor-gulper. Hun hadde ikke KISS. Hun var bare en gulper
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Takk for svar dere! Da skal jeg få sjekket det ut hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå