Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Har fått spørsmål om å være referanse for ei som har jobbet hos meg (jeg har sluttet), men jeg har egentlig ikke så mye positivt å si om denne personen i jobbsammenheng. Da er det vel bedre å ikke stille som referanse, enn å ha nesten bare negative ting å si om henne??!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Tja, du kan vel lire av deg det lille positive du har og svare kort og greit på eventuelt andre spørsmål? eller, du kan si til vedkommende som det er, at hvis du var henne ville du valgt en annen referanse!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Du gjør henne en tjeneste om du sier at det nok er lurt å finne noen andre. Jeg ahr ansatt endel folk, og har mer enn en gang ringt referanser som ikke har så mye fordelaktig å si. Tror folk glemmer å tenke seg helt om, det er lurt å spørre den potensielle referansen om de kommer til å gi et ok bilde av deg.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 var det meg?hmmm. jeg spurte ei om å være referanse,men hun hadde mange unnskyldninger for ikke være det.. hadde vel ikke no positivt å si om meg da kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå