Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Her har minsta 4 eller 5. Eldstemann har 3 til 4. Greit å ha så pass. Brukes hverdag hele vinteren. ;o) Dere andre?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Akkurat nå har jeg 3 stilongser og bodyer i den str han bruker. Det er nok nå.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Atopikeren min har selvsagt ikke ull, men lillebroren som tåler ull har vel en 7-8 sett pluss ett utall ullsokker. Kun ull som brukes på den gutten
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Aner ikke hvor mye ull hun har. Mye er det iallefall men vi bruker alt sammen . Bruker kun ull fra innerst til ytterst i denne årstiden. Det gjør vi voksne også.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 He he, ja faktisk. Bruker ull-longs under skjørt/kjoler osv. Jeg hater å fryse. Men går ikke rundt på jobb i ribbestrikket ullbukse nei :-)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 I alle dager, vasker dere ikke klær?? opp til 8 sett med ull tøy, det var da voldsomt! Vi har to sett til hver og det holder da i massevis. De har ett sett på seg og ett i sekken til skift om de skulle bli våte (noe som nesten aldri forekommer). Når det er behov så vasker jeg ull tøyet og henger det opp på kvelden og da har de rent og tørt ull tøy til barnehagen neste dag. Ull er dyrt, så med tre barnehagebarn er det lite aktuelt med MANGE sett til hver, men uansett så syns jeg det må være helt unødvendig med 4, 5, 6 og flere sett ull tøy! Minstemann har tre ullbodyer og to ullstrømpebukser...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 Hadde aldri orket å bare ha 2 sett. Ett er alltid i bhg og jeg vasker ikke ulltøy hver dag. Jeg har da nok annet å gjøre. Eldste har 6 sett og yngste ca. 14. Det er ikke så mye dyrere med ullundertøy enn annet og gensere og bukser osv strikker jeg for det meste selv.
trollmor & trollungene Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Eldtse på 2.5 har 9 sett med ullundertøy, 2 janus ulldresser, et par todelte sett samt en hel haug med hjemmestrikket ullsett. Alt blir brukt ettersom vi bare bruker ull. Har reserve både i bhg og hos farmor. Minstemann på 1 har rundt 8 sett med ullundertøy, tre janus ulldresser og flere sett med hjemmestrikket ullklær. Deilig å ha nok. Må også nevnes at de bruker ull når de sover om natten istedenfor pysj. Vasker vel ull anhver dag tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 hun på 4 år har vel 4-5 sett. han på 9 år har 3-4 longser og 2 ulltrøyer.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Min har 12 bodyer og 7 longser. Bruker alt, artig å ha litt å bytte i. Bodyene vaskes etter en dags bruk. ca 1 maskin i uka. Bruker ull hver eneste dag på denne årstiden.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #13 Skrevet 26. februar 2010 Minste har en 5-6 sett, han er 21 mnd og søler fort litt mat osv... Mellomste på 6 går i barnehagen og har 6-7 sett tenker jeg. Arvet noe etter søsteren og noe nytt. Har 1-2 sett i barnehagen som skift. Eldste på 7 har nok en 6 sett hun også da hun må ha skift på skolen og på sfo ( ligger i to forskjellige bygg) Med 3 barn så blir det mye vask uansett, men orker ikke å bare ha 2 sett! Må da nødt til å vaske med en gang hvis de søler osv da.... Vi pleier å la barna bruke ullundertøy 2 dager hvis de ikke har sølt noe på det. Men da syns jeg det må vaskes også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå