Gå til innhold

Vakre gutten min har kommet! 6 dager på overtid!


Bippe77

Anbefalte innlegg

Endelig kom han! Var jo litt forberedt på overtid siden 1 mann kom 13 dager over termin, men ventet noe fryktelig allikvel!

 

Søndag kveld kjente jeg litt rare murringer i ryggen... som var noe annet enn de kynnerne jeg hadde hatt før... men ikke vondt heller... så var rimelig usikker på ting og tang...

 

Natt til mandag var rolig, sov ikke godt, men det gjorde jeg jo som regel ikke de siste ukene....

 

Mandag gikk, hadde noen murringer i løpet av dagen... ingenting regelmessig.... bare litt her og der liksom...

 

utover ettermiddagen tok det seg litt opp... 19.30 begynte jeg å kjenne etter og telle litt mer... og jammen var det ganske regelmessig hvert 7 min! Mannen så det på meg og lurte på om ting var igang? Hmm.. vet ikke var svaret mitt... var jo vondt og regelmessig, men allikevel føltes det veldig usikkert på hva det egenlig var! Det gikk et par timer... og da var det brått 2-3 min mellom... men så plutselig var det 7 min mellom en lang stund... hmmm... Vi ringte føden og da virket det som det roet seg litt gitt, så vi avtalte med dem å se det ann, men da visste de ihvertfall at jeg kanskje kom snart! Vi ringte mamma og advarte henne at hun kanskje måtte vekkes iløpet av natten...

 

Gikk å la oss... for selvom jeg ikke ville klare å sove, så trengte mannen kreftene til å være der for meg... visst jo ikke hvor lenge dette ville ta! (brukte 21 aktive timer sist)

 

02.30 tiden hadde jeg hatt 2-3 min mellom riene i ca 1 time, men var ikke stresset på å dra egentlig... føltes ikke som det næremet seg, selv med så kort mellom... Vi ringte føden og de mente vi burde komme... Så vi ringte mamma og 30 min seinere var vi på vei til føden!

 

Kom inn til kontroll, hadde da 5 cm åpning! Jippi! Mye bedre enn 2 cm jeg startet med sist! Fornøyd, men var utolmodig og følte at det burde være mer! hihi, kanskje ikke så rart... alt det vonde føltes som en evighet!

 

Gikk greit en stund fremover, fikk endel fremgang og denne gangen fikk jeg ihvertfall noen sekunder hvile mellom riene! Skulle gjerne hatt lengerm men ser jo nå i ettertid at det var rimelig mye bedre enn sist!

 

Fikk 10 cm ganske greit sammenlignet med sist, men gutten kom liksom ikke nedover i bekkenet! Tok EVIGHETER!!! og den siste biten ned tok virkelig lang tid! Føltes som en evighet, noe jeg virkelig ikke var forberedt på! Tenkte liksom at full åpning... da skulle det bare være et par press, så var han ute! Men nei...

 

Prøvde alt mulig og det var utrolig slitsom prosess for å få han ned... men endelig! Til slutt kom han da ned! Han sto i åpningen i 2 J**** rier... hadde jo hørt at det var vondt, men var ikke forberedt på SÅ vondt! MEN GUD for en deilig følelse når han endelig kom ut og opp på magen min! hihi.. .for navlestrengen var så kort at han ikke kom opp på brystet nei! 09.42 kom han ut i denne rare verdenen!

 

JEg fikk som jeg drømte om, gutten min rett opp til meg! Fantastisk!

Det ble et lite pyntesting, men eller var alt supert!

 

Gutten vår trengte en liten tur på nyfødtintensiven pga litt fuktige lunger, ductus og en mulig infeksjon... men alt går så bra. MEnneskene her er utrolig flinke til å berolige og forklare! Gutten vår kom på bedringens vei etter bare noen timer og vi er superstolte over den vakre gutten vår! Nå gleder vi oss til å komme hjem til storebror!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...