Gå til innhold

Noen spm. om mooncup! Dere som har prøvd den..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp fått min nå. Prøvd å sette den inn en gang, uten mensen. Syns det gikk veldig greit, å kjente den jo ikke. At jeg ikke har sett dette før!

Men hvordan kjenner dere at den sitter ordentlig på plass? Har lest bruksanvisningen, men litt usikker på akkurat det.

Koker dere den en gang i døgnet i mensperioden, eller koker dere den etter perioden?

Vasker dere den med såpe og vann hver morgen, og bare skyller den i vann de andre gangene dere tømmer den i løpet av dagen?

Hvis man blør lite, kan man da gå mange timer eller er det uheldig? Kan man også bruke den selv om man ikke har fått mensen enda? Jeg kan f. eks. gå i en dag eller to med menssmerter. Så hadde jo vært kjekt om jeg kunne bruke den også rett før jeg får mensen, tilfelle mensen kommer på jobb f. eks.

På forhånd tusen takk! =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare prøve deg fram om den sitter riktig. Jeg syntes det var veldig lett å plassere den riktig.

Jeg vasker min med såpe og vann hver gang jeg føler at jeg ikke får bort alt blodet med bare vann. skyller den ellers bare i vann.

Har bare pleid å vaske den godt med såpe etter hver mens periode, kokte den bare før jeg tok den i bruk første gang. (vi har veldig varmt vann i krana, ca 80 grader, og jeg har skylt godt under det).

Jeg har gått med den i hele dagen uten å tømm når jeg har blødd veldig lite, tømmer selvfølgelig morgen og kveld. Aner ikke om det er uheldig, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være det.

Aner ikke om du kan ha den i et par dager før du får mensen, men om dette er "regelen" at du får smerter et par dager før, kan du jo bare putte den i veska/lomma når du skal bort. Er jo en slik fin oppbevaringspose til å ha den i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...