Gå til innhold

HCG verdier og tidlig UL


snupis

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Lurte på om noen av dere hadde tatt hcg tester frem til nå?

Jeg hadde en SA for 6 mnd siden og blir derfor fulgt opp litt med hcg nå...Var på tidlig UL på onsdag, (6+0) men de kunne ikke se noe hjerte frekvens, bare en stor og fin plomme sekk, ble veldig skuffa, men har lest litt rundt nå og sett at det er veldig inviduelt når hjertet slår og de fleste nærmer seg 7 uker før det slår. Legen mente det var for tidlig ennå og ba meg ta 2 nye hcg tester og komme tilbake til UL mandag.

Jeg tok en hcg prøve 4+6 som var på 2400 og en da på onsdag når jeg var 6+0 som var 39000 en fiiiiin stigning der, men så var dagens test 53000...den hadde jo ikke dobla seg i det hele tatt, er det et bra eller dårlig resultat, noen som vet???? Vil være positiv, men merker at jeg tenker fælt på det hele tiden, plutselig så lenge til mandag...

 

Takker for svar.

 

Snupis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Da jeg var 6uker på vei var jeg på sykehuset pga en liten blødning(har hatt 4aborter - så blir godt fulgt opp).

Tok innvendig ul - fant ikke hjerteaktivitet, men fant 2(!) fostersekker og 2 plommesekker. Legen mente at jeg sikkert bare var litt mindre på vei. Men for min egen del tok jeg hcg prøver med 2 dagers mellomrom.

Husker dessverre ikke verdien på disse prøvene - men de hadde ikke dobblet seg, men det var alikavel en fin stigning.

Legen var litt skeptisk siden verdien ikke hadde doblet seg, så han tok en ny ul -da var jeg ca 6+5.

Va ganske så nervøs/redd - men på skjermen dukket det opp 2 hjerter som slo som bare det!!!!

Så det er bare til å slappe av!! Så lenge verdien stiger godt - er det et kjempegodt tegn!!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh, så deilig å høre:) Tuuuuusen takk for svar.

 

Tvillinger da!!!!!, så herlig:) Har du termin i oktober med dem? Eller er de kommet allerede? Gleder meg sånn til mandag, blir såååå glad om jeg ser et lite hjert slå:)

 

Klem snupis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det går nok ikke.

Du må ta blodprøve hos legen din - så sender legen den videre til sykehuset for svar. (eller evt ta blodprøve på sykehuset).

Får som regel svar dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Snupis:)

 

Jeg er i omtrent nøyaktig samme situasjon som det så vet så godt hvordan du har det.

Jeg hadde også en SA for 6 mnd siden og er nå gravid igjen, ca 6+3.

Jeg tok min første hcg prøve på mandag (ca 5+4) Da var nivået på 1938, så tok jeg en ny prøve 3 dager senere og den hadde steget til 2900. Etter som jeg har forstått er mine nivåer litt lavere enn normalt og den har ikke har en dobling slik den skulle hatt.

Jeg ble så bekymret at jeg fikk UL på torsdag (6+0). Der kunne han se plommesekken og noe som kunne være et fosterannlegg. "Fosterannlegget" var ikke større en 1,5 mm, nor jeg synes var veldig lite. Plommesekken var ca 6 mm. Sa han noe om str på plommesekken din?

 

Jeg har fått beskjed om det ikke nødvendigvis noe som er galt, men det kan også være det. Jeg skal ta ny hcg i morra og på UL til torsdag.

 

Ønsker deg lykke til i morgen, og tror og håper at alt kommer til å gå bra med den lille spiren din:-)

Hold oss oppdatert da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LilleVing:)

 

Da er ultralyd overstått og vi så og hørte et lite hjerte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helt fantastisk, må innrømme at jeg gråt en liten skvett, alt så veldig normalt ut og nå får vi bare kryse fingrene og håpe at den lille spiren vår forblir inni magen:)

 

Krysser fingrene for at alt er bra med deg på torsdag, du må holde meg oppdatert. Hun målte fosteret i dag og hun sa det var veldig vanskelig når det var så lite, men det var rund 4-5 mm. Jeg er i dag 6+6.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, så utrolig bra!!! Du er nok lettet tenker jeg:-)

 

Jeg for min del er ikke så positiv siden det har kommet litt brunt utflod de siste dagene.. Tok ny hcg i dag og får svar i morgen. Da får jeg nok en liten pekepinn på hva som venter meg til torsdag!

 

Kjenpeglad på dine vegne! Nyt graviditeten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...