Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 12 dager før termin, den 25.02.2010 kom min vakre prins i rekordfart! Vannet gikk i senga 02.15, det sa bare splæsj, og det rant og rant! Gubben spratt ut av senga før jeg rakk å si hele setningen at vannet går! Hehe! Ble helt satt ut, eller bokstavlig talt tatt på senga! Ble så overrasket! Ringte sykehuset etter å ha summet meg litt, og fikk besjed om å komme inn hvis jeg syntes det var tryggest, for riene hadde ikke startet enda. Jeg sa at jeg kom når barnevakta kom. Riene kom en halv time etter vannet gikk, og det begynte å gjøre ganske vondt med en gang. Vi ventet i en halv time før farmor kom, og i mellomtiden våknet de andre barna, og fikk forklart de at nå kommer snart lillebror. Og jenta mi på 3 spurte om jeg hadde fått vondt i magen, hadde sagt at når lillebror kommer får vi mammaer litt vondt i magen rett før babyen kommer. Og da var det helt greit at jeg fikk lov til å dra til sykehuset! Hehe! Riene kom tett på hverandre i bilen, 4 minutter mellom hver, og det gjorde temmelig vondt. Gubben begynte å trå hardere på gassen, men jeg ble sint på han da! Det er glatt, så kjør pent!!! Hehe, litt hissig når riene gjorde vondt! Og enda mer vann rant i buksa og det ble VÅTT der jeg satt. Når vi kom fram på akuttmottaket, ble jeg spurt om en rullestol, og dumme meg takket nei, for det var sinnsyk hardt å komme seg opp til fødeavd, med sterke rier. Fikk ihvertfall rullestol der oppe, og ble trillet inn på føderommet. Ble sjekket for åpning, og jordmor fant ingen:o( Temmelig skuffet kan du si. Tenkte at dette blir en HARD fødsel. Men så kom ei annen jordmor inn og sa joda du har 3 cm åpning kl.05.10! Ikke at det gjorde meg så mye mer happy, men litt fremgang var det jo:o) Og da gikk gubben og flyttet bilen. Fikk klyx og satt på do med masse sterke rier(ikke å anbefale). Etter det fikk jeg endelig legge meg, men fødesenga var forferdelig å ligge i. Men måtte ligge der og sjekke hjertelyd og registrere spark. Riene ble da temmelig sterke og kom veldig tett. Fikk lov til å starte med lystgass, og gjett om det ble redningen! Gubben satt å lo av meg da jeg fikk rusvirkningen av den. Jeg ble rett og slett full! Og ingen fikk ta den masken fra meg! Når klokka var 05.40 kom første pressrie! Og da sa jeg at denne kommer snart, og jeg tror det blir før 6! Hehe, litt rusa på lystgass, og de lo godt av meg. Men fikk lov til å presse, skulle bare følge naturens gang sa jordmor! Hun hadde ikke sjekket åpningen, men siden jeg har født 3 ganger før kunne jeg presse lett så lenge. Når jeg først presset lett, klarte kroppen å presse rimelig hardt for meg. Lot meg bare rive med! Klokka 06.04 kom min herlige gutt til verden! Så tok ikke helt feil, selvom jeg lå og pesa i lystgassmasken. Min beste fødsel må jeg si. For selvom jeg var "rusa" på lystgass, følte jeg at jeg hadde full kontroll over kroppen! (har aldri fått brukt lystgass før på de andre) Mye bedre enn epidural som jeg fikk ved 2 av de andre fødselene, og den tredje fødsel fikk jeg ingen bedøvelse. Min vakre prins veide 3380 g og var 52 cm lang! Hodeomkrets var 35 cm. Reiste hjem i dag kl.13. Så nå koser vi oss masse alle sammen! Takker for meg her på BIM, for nå er familien hel! Lykke til til dere alle sammen! Ønsker dere en drømmefødsel a`la min! Kan ikke klage på en fødsel som kun tar 3 timer og 49 minutter etter vannavgang!!! Mvh
fremtidoghåp Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Åh ,det hørtes ut som en flott fødsel! :-) (Jatakk, ønsker meg en slik en.. Er 8 dager på overtid nå...) GRATULERER SÅ MYE MED LILLE PRINSEN!!!! Lykke til videre! :-)
2010 Mammaen Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Høres fantastisk ut :-) Gratulerer så mye med gutten!
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Gratulerer!!! Høres ut som en grei fødsel, hvor kan jeg bestille en slik?
1baby,og 1 spire Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Gratulerer så masse med prinsen,kose dere masse
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2010 Takker så mye for gratulasjonene:o) Vi koser oss masse hjemme. Han sover og sover og sover:o) Sliter litt med ammingen, men det har jeg alltid gjort. Blir så sår!! Men prøver å holde ut:o) Håper det er fremgang hos dere som venter enda. Og jeg er heeelt sikker på at sex og orgasme var det som hjalp her. Så hopp til køys for dere som ikke orker å vente mer:o) Ønsker dere en like fin og lett fødsel som jeg hadde!
¸.•´¯`•.♥michelle♥.•´¯`•.¸ Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Gartulerer så masse:D
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Først gratulerer såå mye:-D Etterpå: smør brystvortene med purelan hele tiden (det holder sårskorpene mye slik at de ikke sprekker hver gang) og sitt med puppa på tørk:-)) Gruer meg skikkelig om jeg blir like sår som forrige gang.. Men nå har jeg iallefall en løsning:-)
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2010 Takk takk ) Jo jeg smører med purelan hele tiden:o) Fikk resten av tuben de hadde på sykehuset, men til og med der skjønte de at jeg var "et håpløst" tilfelle. Det var tilogmed de som sa jeg burde gi tillegg mellom ammingen, for å skåne brystene. Og jeg vil jo sååå gjerne få det til. Så nå håndmelker jeg, ammer og gir tillegg. Mye slit men vil ikke gi opp håpet enda. Blir tilogmed sår av pumpa, bare da blir det sår rundt isteden. Har bare ammet de andre noen få uker også pga sårhet. Så amming for min del er og blir vanskelig, men holder nå ut og ser om det blir bedre etterhvert. Sist gang måtte jeg gi meg siden det kom mer blod enn melk... Misunner virkelig de som bare kan legge barnet til og amme i vei. Men det er ikke lett når jeg er ekstrem lys i huden og har veldig skjør hud.
lille er født:) Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Gtartulerer med fin fødsel:) sånn vil jeg også ha! Og jeg som trodde amminga gikk som en lek når man hadde gjort det før.. hm. Slet også veldig veldig med førstemann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå