Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Synes det er utrolig vanskelig, og vi har aldri hatt barnevakt før som ikke er i familie. Dette er ei 17 år gammel jente. Hun bor i samme gate som oss. Hun skal sitte barnevakt på lørdag fra kl. 19-24. Og hun skal ha en venninne med. Vi legger begge barna før vi drar, og ingen av dem pleier å våkne. Så det eneste disse jentene skal gjøre er å sitte og se på film. Vi tenkte å bestille pizza til dem, men hva med timepris? Tenkte først 100 kroner timen, men da vil jo denne kvelden med barnevakt koste oss ca. 7-800 kroner (inkludert pizza fra Peppes). Dette er jo SVINDYRT!!! Aner ikke om vi kan ta oss råd til det...... Men barnevakt er veldig ønsket da....
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 jeg ville heller gitt 100 kr timen, og sagt at det var en grandis i frysen og digg i skapet, så trenger det ikke bli SÅ dyrt, men likevel greit nok til at de vil gjøre det igjen
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Har svart på sånne innlegg før - det er virkelig ikke nødvendig å skjemme bort ungjentene når de sitter barnevakt. Pengene er skattefrie - dermed er 100 kr timen skyhøyt for å sitte på rompa og ikke gjøre noe, og i tillegg skal de ha mat. Nei, spør noen som jobber på restaurant, innen renhold, hotell eller andre skikkelig tunge yrker - tenker du får vite noe om hva en 17 år gammel jente fortjener for å sitte og se på film en kveld. Her får min 22 år gamle barnevakt 80 kr timen for å passe to barn som skal fores, hjelpes på badet, leses for og legges (runder av oppover til nærmeste 50-lapp, da...) Og hun sier alltid ja når jeg spør!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Er dere stein hakke tullete???? 100 kr timen til ei jente på 17 år??? Om min jente på 17 år satt barnevakt for noen så håper jeg de maks hadde gitt henne 300 kr for den kvelden. Er det rart barna i dag er kravstor og bortskjemt? Når jeg satt barnevakt så fikk jeg 500 kr for å passe noen barn en hel helg. Greit nok at det er 15 år siden MEN at det skal ha gått opp mange hundre prosent om ikke tusen... nei jeg er målløs. Og ja jeg var fornøyd med 500 kr. En 17 åring sier ikke ja til barnevakt om hun har andre planer. Du skal heller ikke forvente at hun skal dele med den andre personen.
Tommage♀♂ Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Når jeg var barnevakt var det kun jeg som fikk betalt, selv om jeg fikk ha en venninne med. Venninna var jo mest med for å holde meg med selskap, ikke for å hjelpe med ungene. Hvorfor må du betale begge to? Spør barnevakten hva hun pleier å få. Vanligvis vet de hva som er vanlig selv, og om de ikke har sittet barnevakt før vet de helt sikekrt hva venninner får.
Magehus Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Hei Jeg ville nok gitt 300 kroner tror jeg. Om dere i tillegg bestiller pizza, er det mer enn nok. Enig med deg i at det er vanskelig. Ikke hatt andre enn besteforeldre til å passe vesla, og der betaler vi kun i kos;)
Magehus Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Hun skriver at kvelden vil ende på 700-800 kroner for barnepassen. 5 timer med 100 kroner timen blir 500 kroner + 200-300 kroner i pizza. Kun barnepasser som får lønn. Ikke venninnen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 21.08 her.. PS.. Du kan ringe min mann, han sitter gjerne barnevakt for deg for 100 kr timen hehe. Barna er jo lagt, pengene skattefrie og digg på kvelden. Lett tjente penger mener han . Lurer på å ha det som bijobb . Sitter gjerne hver kveld for 500 kr rett i lomma ))). nei galskap spør du oss...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 Jeg ville bet. 300/400 for hele kvelden. Droppet å bestille pizza og heller kjøpt inn en Grandiosa, eller lign., og litt brus + snop.
Tommage♀♂ Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Da ville jeg betalt ca 80,- timen, og heller laget en deilig hjemmelaget pizza til dem. + litt chips og snop
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Kjøp inn taco, snop og brus. Ogs å betaler du henne 350 kr i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 300 kr. og chips/brus og grandiosa. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå