Gå til innhold

Kjøpe hus hvor bad er pusset opp av eieren selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det?

Det høres fryktelig skummelt ut, hva hvis noe går galt? Dekker forsikringa det? Ved f,.eks vannlekkasje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan egentlig ikke svar deg på det du lurer på, men vil bare anbefale deg å få med noen som kan sjekke for fukt i veggene på badet. For er det fukt der, så blir det dyrt å pusse opp igjen.

Skrevet

Tviler på at forsikringa dekker det. Det er derfor man må ha rørlegger for enkle oppgaver som å sette inn opplegg for oppvaskmaskin feks.

Hvis det skulle lekke så er det rørleggeren som må dekke skadene, ikke forsikringsselskap.

El-anlegget bør også være utført av fagfolk!

Skrevet

Det kan ikke være så lurt nei...

Om ikke våtromsnormen har blitt fulgt, så dekkes ingenting om det skulle oppstå lekkasje.

Det aller viktigste er våtromsmembranen, spør han som pusset opp om han har hatt fagfolk som er sertifisert for våtrom, om de har lagt membran.

Skrevet

Det kommer vel helt an på hva huseieren har gjort selv da. Har han tatt rørarbeidet selv hadde jeg vært skeptisk, men har han flislagt så er vel det greit.

Skrevet

Mulig det, så lenge det ikke er varmekabler under, som ikke er lagt av elektriker.

Så lenge det er lagt fliser utenom et våtrom og uten varmekabler under, vil jeg tro det er ok.

Skrevet

Med mindre han har fått fagfolk til å gjøre det elektriske, membranleggingen og røropplegget (eller i det minste fått fagfolk til å sjekke og dokumentere at alt er gjort forskriftsmessig) ville jeg ligget langt unna dette huset.

Hvis alt annet ved huset er perfekt ville jeg ha totalrehabilitert badet nokså snart, alternativt kun dusjet med dusjkabinett.

Forsikringen dekker veldig lite ved vannlekkasje fra bad, og ingenting dersom arbeidet ikke er gjort forskriftsmessig.

Skrevet

Her er det mye "tror det er sånn og sånn"

Forsikringen dekker ingenting om ikke våtromsnormen har blitt fulgt!

Det må være våtromsmembran lagt av sertifisert fagfolk! punktum :)

Skrevet

Såfremst det er elektrikere som har gjort jobben med det elektriske arbeidet, eller gått over arbeidet selv etterpå og godkjent anlegget, og det er rørleggere som har gjort jobben med vann, sluk og avløp så dekker jo forsikringa det.

Skrevet

Hjelpes, dere er jo helt hysteriske!!

Hva om badet hadde vært fra 1960, og garantert hjemmesnekra? Hva om det var en bolig fra 1850, med eldgammelt rørsystem? Ikke alt er perfekt her i verden!

Man må jo se huset som en helhet; hvis du liker huset godt nok så medberegner du ekstrakostnaden det er med å sikre badet mot fuktskader, evt. legge opp penger i tilfelle lekkasje skulle oppstå. Man holder seg ikke langt unna et hus fordi det ikke er perfekt! Man ser om huset har POTENSIALE til å bli drømmehuset, og tar det derfra.

Så , kjære HI, følg magefølelsen din, du.

Hilsen ei som er mer enn villig til å kjøpe ei rønne og pusse det opp :)

Skrevet

Jeg har brent meg på det. Forsikringen dekker det ikke hvis eier ikke har fulgt forskriftene og fått det godkjent av fagfolk. Hos oss forårsaket det totalrenovering av badet, samt skader for 30-40 000 hos naboen på grunn av vannlekkasje...

Skrevet

Vi måtte betale alt selv. Forrige eier hadde pusset opp badet og vannet rant bak flisene i dusjen. Oppdaget det heldigvis før bjelker ol ble ødelagt.

Kom på 20-30 000

Skrevet

Hm, er det NEGATIVT at man har pusset opp badet selv?

Vi har gjort det, tho, faren til samboeren min er rørlegger og har tatt seg av rør og en god kamerat er elektriker så han har gått over det...Men samboeren min har jo gjort resten.

Skrevet

Broren min har pusset opp deres bad.

Han leide inn elektriker for alt det elektriske og en kompis som er rørlegger har hjulpet han og det han har gjort selv har han sjekket og godkjent.

Flisene og alt annet har han gjort selv.

Skrevet

Vi vet ikke enda hva som har blitt gjort av selger, for badet var ikke ferdig da takstmannen var der.. :s

Skal se på boligen på onsdag. Får høre med han da,

Til dere som sier det ikke har noe å si:

greia er at vi vil jo kjøpe en bolig som man ikke trenger å gjøre noe med.

Så lenge alt er gjort riktig så har det jo ikke noe så si for oss.. Men man vil jo at forsikringa skal dekke skader hvis det skulle oppstå.. Derfor man har forsikring!

Skrevet

Jeg er enig i at en må jo se an huset.

Men om du vil ha et bad som er garantert ok, så må det være gjort av fagfolk ja, og spesielt våtromsmembranen må være gjort av fagfolk som er våtromssertifisert.

Les tilstandsrapporten nøye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...