Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Skulle dere ønsket at dere hadde ventet? Er det noe dere føler dere burde ha gjort før dere fikk barn? Jeg er ung selv, og har en datter på over året. Hun er det beste som har hendt meg naturligvis, men jeg kan ikke helt se hvorfor folk velger å planlegge ett barn/flere barn så tidlig? Jeg mener, å virkelig gå hardt inn for å bli gravid når man egentlig ikke er så ferdig med den friheten man trenger, impulsturer ut, besøke venner ol, som man egentlig trodde man var. Å ha barn er slitsomt til tider, det regner jeg med alle mødre er enig i, ung eller ei. Jeg skulle ønske jeg hadde reist mere! I påsken skal venninnene mine uten barn på tur til Roma, og de har ikke invitert meg med siden jeg har barn.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Har snakket med en del som fikk barn da de var fra 15 til 18 år. Felles for de alle er at alle sier de ville ikke vært foruten barnet, men men hadde de kunnet vente noen år hadde det vært best. Alle har klart seg bra, og ungene har det supert, men i ettertid føler de at de har gått glipp av så mye. Har ikke kontakt med alle den dag idag, men de jeg fremdeles kjenner prøver nå i ettertid å ta igjen det tapte.
Gjest Edemuli Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Fikk første da jeg var 19, har reist verden rundt. Ikke noe problem med et barn. Nesten 13 år senere kom tvillingene, så nå er det slutt på reiser for en stund. Litt mer komplisert med to små. Men kanskje jeg og eldstemann kan få tatt en tur alene, så kan pappaen være hjemme med de små og kose seg.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Tror mange unge mødre vil si seg enig i at barna er det beste som har hendt dem, men at det hadde vært enda bedre om man kanskje hadde ventet noen år. Såklart kan man reise verden rundt med et barn med masse planlegging. Man kan gjøre alt med barn hvis man bare vil. Livet snus på hodet når man får barn, jeg kjenner meg som en liten outsider i vennegjengen siden jeg er den eneste med barn ( jeg er 21). Venninnene mine tenker ikke engang på barn enda, jeg ser jo hvor forskjellige vi er mtp på meninger og holdninger til ting.. Jeg kjenner ting er lettere nå som jenta er over ett år
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Fikk eldste da jeg var 19. kunne ikke tenkt meg å vært han foruten, men ville ventet noen år, om jeg hadde hatt muligheten. Kunne tenkt meg å kun ha meg selv å tenke på noen år, med alt det innebærer.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 hva er ungt da? Jeg ble 2 mnd etter fylt 20. Det var vel i tidligste laget, mn jeg hadde egentlig rast fra meg veldig bra. Hadde allerede bodd i utlandet 2 ganger, reist masse, kjenner faktisk ingen somhar reist så mye som meg selv...etter jeg fikk babyen, måtte jeg selvfølgelig roe ned, men jeg reiste mye etterpå også. De fleste ganger var tassen med, mens jeg noen ganger dro uten han, de få gangen han ikke var med, var han hos mormoren sin. Nå er jeg 31 og har nettopp fått mitt andre barn. Var vel mere klar for det nå, men aldri angret på at jeg fikk barn når jeg var 20:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 dårlig at de ikke har invitert deg da, det kunne de gjort selv om du har barn. Det er jo ikke noe i veien for å reise selv om man har barn, hvertfall ikke om man bare har ett, og det kjenner far og besteforeldre godt og er rundt året ++ Uansett, jeg prøvde ikke hardt å bli gravid, det var en overgangsfase, og vi tenkte, skjer det så skjer det... og det skjedde! Jeg var 20 da hun kom. Jeg kan med hånden på hjerte si jeg er glad jeg fikk nå. Hadde sikkert ikke gjort noe å ventet, men.. Det eneste jeg føler kanskje hadde vært litt enklere uten barn, er å reise.. Jeg tenker ofte på at jeg vil bo et eller flere år i enten tyskland eller usa, men det er jo fortsatt ikke umulig, så vi jobber videre med den drømmen Ellers er jeg som jeg er, og tror ikke jeg hadde levd livet mitt så veldig mye annerledes uten barn. De gode vennene jeg hadde før jeg fikk barn har jeg fortsatt, og vi finner på ting sammen både med og uten datteren min. også er jeg så heldig at jeg har flere venninner med barn også!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Jeg fikk eldste som 19-åring, og det som jeg på en måte har savnet er reising ja. Men trøster med meg at det kommer jeg fint til å ta igjen i framtiden. Bortsett fra det var ikke livet før barn noe mer spennende og givende enn livet etter barn. Jeg flyttet hjemmefra som 16 åring, og bodde i eget hus når vi fikk barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå