Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Jeg forstår meg ikke på mange av dere her inne... Noen snakker om å ha barn eller ikke barn, få et til eller ikke som om det var en anskaffelse av noe til huset. Noen forteller helt utrolige historier om familiemedlemmer som drar bort rundt termin - og mange svar koker det hele ned til et spørsmål om barnevakt eller ikke. Noen forteller om problemer rundt mine, dine og våre barn, maktkamper i familier og med ekser og samvær, og i mange svar blir barna igjen gjort til objekter og jeg sitter igjen med en følelse av at mange her inne ikke skjønner hva det er - det at et menneske blir født. Et barn som kommer til verden er ikke først og fremst en nusselig baby, en plagsom inntrenger som stjeler nattesøvnen din, noe du og barnefar skal krangle om førsteretten til eller noe som hever eller senker statusen din - det er et menneske som før ikke fantes, som er uendelig verdifullt og unikt i seg selv - og som ved å bli født har forandret deg, familien din og verden for alltid.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Er helt enig i mye av det du skriver, men samtidig kan jeg skjønne at mange sliter med å få til samarbeid med far, "biomor", stemor og andre som lager problemer. Da blir det krangling og styr. Og jeg skjønner også de som sover 2-3 timer hver natt at de kan ha behov for å ytre sin misnøye. Men jeg tror ikke de er mindre glad i barna sine enn meg.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Selvsagt er det fantastisk å få et barn, men det er mange praktiske ting med det også. Det må være lov å snakke om hvem som skal være barnevakt for storsøsken når fødselen er i gang elle rproblemstillinger i oppløste familier. Det forringer ikke opplevelsen av å føde og ha barn. Skulle alle bare skrive om den fantastiske opplevelsen det er å ha barn ville det blitt et nokså kjedelig forum. Det ER lov å ha to tanker i hode tsamtidig, kjære HI.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Joda, jeg mener ikke å si at man ikke skal kunne diskutere små og store problemer rundt det å ha barn. Jeg bare reagerer på sånne ting som - f. eks. den diskusjonen rundt disse besteforeldrene som velger å dra på hytta den helga dattera har termin. Her ble det mest snakk om hvordan praktisk plassere storesøster hvis mamma må på sykehuset - HALLO, de skal bli besteforeldre igjen! Det er et menneske som banker på i livet deres. Og så synes de ikke det er verdt å være i nærheten? Det er det som skriker til meg med store bokstaver i den tråden - de har ikke skjønt hva en fødsel egentlig er. eller de som er så opptatt av hvordan de tar seg ut på fødestua - barbert/ikke barbert? Klær og sminke og bla. bla. Reality-check: Det kommer et menneske ut av kroppen din... Jeg kunne ha mast videre med flere eksempler, men skal skåner dere. Det er bare det at av og til får jeg en følelse av at dette forumet blir så virkelighetsfjernt at det kan virke som at mange her inne er jenter som fortsatt leker med dukkene sine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå