You can do it! Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Hei! Jeg jobber 50% natt i en IA-bedrift. Jeg tok ut egenmelding man+tirs, hadde fri ons+tors og meldt meg syk i dag og i morgen. Noen som vet om jeg må ha sykemelding? Legen min hadde stengt i dag, så fikk ikke kontaktet henne. Har snakket med legevakten, men der fikk jeg kun til svar at jeg måtte møte opp for å bli vurdert av en lege og at det var laaang ventetid.
Elle melle deg fortelle Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Det skal sies at jeg ble litt usikker her, men vi hadde akkurat en gjennomgang på jobben. Mener å huske at du kan bruke egenmelding, men at da fridagene dine blir regnet med.. Så i stedet for fire dager så bruker du egenmelding for seks. Akkurat på samme vis som om man er syk fredag og mandag slik at helgen også regnes med som sykedager.
melkekua™ Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Det blir som hun over sier, det blir 6 dager egenmelding.
You can do it! Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2010 Ok, takk! Da satser jeg på at det holder med egenmelding. Så slipper jeg å sitte i flere timer på legevakten...
~sjiraff~ Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Du har mulighet til å ta 8 dager egenmelding i strekk. Her bruker du 6 dager, så er du frisk igjen til neste gang d skal på jobb så er det ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå