Diddels Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 jeg vet at både baby og mor må modnes før fødselen setter i gang. Ifølge gyn. viser babyen "tegn til modning" hvilke tegn er dette? Det hun ville røpe er at han gjorde pustebevegelser med lungene, og hodet i bekkenet. Er dette de enste babymodningtegnene? Når det kommer til modning hos meg selv - det er vel ikke mulig å "kjenne/vite" at livmorhalsen har myknet? Så det får jeg aldri vite? Mine venninner har alle meldt ifra det samme som hos meg; ingen tegn eller forutanelser før fødselen satte i gang - ikke en kynner i forvarsel engang . Noen som vet noe om modningstegn?
fremtidoghåp Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Jeg leste at mange blir litt kvalm og får diare i forkant av en fødsel. Det er fullt mulig å kjenne modning av livmorhalen, men det bør lege/jm gjøre og det er ikke alltid de vil...
Diddels Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2010 Kvalm og diare har jeg hatt i flere dager, uten at det har resultert i noe Jeg vet lege/jm kan sjekke etter modning - men ingenting jeg kan sjekke/kjenne selv? Vet jo at slimpropp og vannet kan gå, men det er liksom ikke modning... jeg vil egentlig bare vite hvor langt jeg er i løypa. Jeg har jo ingen symptomer på noen ting Hadde jeg ikke hatt mage og bekkenløsning hadde jeg ikke visst at jeg var gravid engang.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Selv med åpning og modning er det ingen garantier. Det kan like gjerne vare uker som timer (i alle fall for oss som har barn fra før).
ღMadame_mim ღ Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Jeg er førstegangs og jeg kjenner noe av modningen selv. Eller det vil si at jeg har hatt en del kynnere den siste tiden og mensmurringer. Man har aldri noen garanti for at disse gjør jobben sin heller, men det hadde de heldigvis hos meg. Jordmor sjekket meg i går, 39+5 og jeg var moden og hadde plass til en finger i åpningen. Det tilsvarer vel 1 cm tror jeg. Fremdeles ikke noe mer tegn til at noe er i gang her, bortsett fra at jeg er kvalm. Forstoppelse har jeg også :-( Jeg har ikke hørt om noen modningstegn til babyen i det hele tatt jeg. Men hun har jo stadig hikke slik at jeg vet at hun driver med pusteøvelser, hodet er festet og jeg kjenner av og til at hun borrer seg lenger nedover. Var det dette hun mente med modning? Nå har jeg termin til tirsdag og håper ikke det er så lenge til de skikkelige tegnene på fødslen starter, men det kan jo ta en stund til for alt jeg vet :-)
Diddels Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2010 hmm, er i hvertfall en trøst å vite at man ER moden (eller på "modningens" vei), selv om det tar aldri så lang tid etter det Jeg har veldig svake mensmurringer, slik som ved vanlig menstruasjon. Håper det det som skal til! Sist jeg ble sjekket var det "fingerhull", men ikke moden... mer modnende... om det er et ord.
to gutter og ei jente Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 jeg er 31 pluss 5 og kan stikke en finger inn pluss at hode er helt nede... kommer hun før da tror dere? håper ikke det stakkar lita....
Diddels Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2010 akkurat det høres jo litt scary ut... vi kan ikke kjenne noe hode enda. Jeg ville ringt føden jeg - de vet mer enn fastlege.
to gutter og ei jente Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 kjenner ikke på hode inni åpningen men kjenner det utenfor livmora hvis du forstår. Men kan putte en finger inn. Hva skal jg si på tlf? De må jo tro jeg er helt idiot. Hehe. Føler meg bare teit da.
W29 Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 hvis du driver å putter en finger inn der og sjekker selv så er du kanskje litt i***t.... er ikke uten grunn at de fleste jordmødre og leger IKKE vil gjøre det, så da blir det meget uklokt i mine øyne ihvertfall å drive å sjekke selv. det kan starte fødsel,føre til infeksjoner osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå