Gå til innhold

smøring av magen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når burde mann evt begynne å smøre magen?

Tips for hvilke produkt som er bra?

Hjelper det mot å få strekkmerker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker tummy rub stretch mark oil fra Mama Mio. Har brukt den siden jeg var i uke 10 tror jeg (er 13+5 nå) Den lukter i alle fall godt, men jeg aner ikke om den funker! Har blitt kåret til beste stretch mark product i England flere ganger og har ingen giftige tilsetningsstoffer. De her den på den kule mage i oslo men er myyyyye billigere på www.lookfantastic.com selv med porto (pga lavt punkd kom prisen under kr 200 og jeg betalte ikke toll)

 

De har også en repair creme til å bruke etter fødselen, generelt masse produkter tilpasset gravide og nybakte mødre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å begynne tidlig tror eg.. å eg tror ikke det er så viktig hvilken lotion du bruker bare det er en som gir god fuktighet og at den ikke ineholder masse rare ting som kan trekke inn i kroppen og påvirke babyen..

 

Eg brukte spenol i forige svangerskap og hadde nesten ikke merker når det var over. og bruker den nå... bilig og hendig..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

jeg har bestilt fra lookfantastic.com,,,men det har tatt så lang tid å få varene,,,bestilte 13 februar,,og det har enda ikke kommet noe...

tok det lang tid før du fikk varene dine...tenkte jeg skulle forsøke de produktene du anbefalte :-) er 13 uker i dag :-))

 

håpefull med spire<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lookfantastic bruker gjerne over 14 dager, i vinter har det tatt ekstra lang tid pga mye snøkaos i england og poststreik! Ha noen ganger fått varer i løpet av en uke, andre ganger har det tatt tre uker. Jeg har kjøpt shampoo og andre ting derfra siden 2003 så du trenger ikke bekymre deg om det er en lurenettside. Flere ganger har jeg for eksempel fått ny vare fordi den opprinnelige har blitt skadet (uten ny kostnad) og jeg har aldri opplevd at noe ikke har kommet frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkje for å vera kjip og negativ, men det er dessverre bare gode gener som kan forebygga strekkmerker... Nokre får dei, andre ikkje - dei fleste får eit par. Smøring gjer inga skade, og hindrar at ein klør i huden, noko mange er plaga med pga tørr hud. Og så lønner det seg å unngå overdriven vektauke, sånn at huden ikkje må strekka seg for mykje.

 

Her er det ein lege på ei medisinsk nettside skriv:

"Tallrike kremer, balsamer og oljer - vitamin E-krem, kakaosmør, aloe vera lotion, olivenolje - brukes av mange til å forebygge strekkmerker. Dog finnes det ikke forskning som beviser at disse tiltakene er effektive6.

 

Noe forskning har vist at midlet tretinoin (Aberela) kan dempe utviklingen av strekkmerker. Det gjelder de strekkmerkene som er mindre enn seks uker gamle og som fortsatt er rosa eller røde på farge. Imidlertid, tretinoin kan være skadelig for fosteret og skal ikke brukes i svangerskapet."

 

Så eg ville spara pengane på dei aller dyraste kremane som lovar for mykje, og heller brukt ein vanleg bodylotion du likar lukta på.

 

Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at strekkmerker kommer av hormoner, og at det er arvelig.

Så hvis moren din fikk strekkmerker, så vil nok du også få det.

Selv smørte jeg meg ikke i forrige svangerskap. Jeg var kjempe stor i forhold til en del andre.(hun lå utover) Fikk kun strekkmerker nederst på magen. Ironisk nok der hvor huden ikke var strukket stram.. Mamma har de samme merkene :o)

Men det skader jo ikke å prøve :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte 12. februar - og har heller ikke fått noen varer....

 

Bestilte Bloom and Blossom anti - strech mark cream som var på bestselger listen, men har egentlig ikke hørt noe om den før... Noen andre som har det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...