Gå til innhold

lei meg etter kontroll hos legen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei er i uke 37 nå og var på kontroll hos legen idag. Hun bekymret meg litt da hun sa at symfusemålet ikke var helt som ønskelig.. det hadde ikke økt noe særlig siden sist.. og vekten min likeså.. han har derfor satt meg opp på ny time om 5 dager for å måle på nytt, så hvis ikke det er noe endring da..så ville hun henvise til ultralyd.. noen som har vært borti dette før?

 

Trenger det å bety at det er noe galt med babyen?:(

 

Hilsen en bekymret førstegangs-gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke en masse erfaring, men jeg har en historie som kan roe nervene litt: Ei venninne av meg lå under symfysemålet de siste par månedene og var på ultralyd etter ultralyd. Gutten var litt liten da han ble født, men han var frisk og fin og har nå spist seg ganske stor til 6 ukers kontrollen. Han har det bra. Det trenger ikke være noe galt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg ble tatt ut av arbeid da jeg var ca 33uker på vei pga av for liten vekst og tegn på tidligere fødsel så har blitt fulgt opp med UL og kontroller på sykehuset.Første gangen var det 19%avvik på veksten og nå ligger det på ca 12% noe som de mente var bra.Men jeg er heller ikke selv så stor i vekst så de regner med at babyen ikke blir den største heller.Men nå er jeg 39+5uker på vei så jeg er snart i mål og babyen har holdt seg på plass heldigvis og jeg ligger fortsatt akkurat på grensen på fundusmålene.Så blir kjempespennende å se hvor stor den er når den kommer ut.De greier jo aldri å sette noen eksakte mål på disse små når de ligger i maven.

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig,de vil jo ikke at noe skal gå ille med den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne ble fulgt opp flere ganger i mnd pga at jordmor mente at den lille i magen ikke utviklet seg som den skulle. Hun var flere ganger på UL i mnd! Det skal nevnes at venninna mi hadde veldig liten mage... Hun var også førstegangs!

Da jenta ble født veide hun 3995g og var 52 cm!

Det trenger nok altså ikke å være noe galt..

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...