hvaskjerabaghera Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Syns det er så mange innlegg der dere reagerer på at folk kommenterer magen deres og tar på magen og kommer med kommentarer som "vi får håpe d blir en jente" osv.. jeg synes det er kjempekos at folk kommenterer mage og kommer med spørsmål..om de tar på magen er det helt ok..kjempestolt av den : ) er faktisk glad jeg ikke har noen i omgangskretsen som er gravid og reagerer på alt slikt..syns d er dumt at folk må ha dårlig amvittighet for å engasjere seg i graviditeten... hilsen meg som blir gla for at folk engasjerer seg og som er superstolt over magen : )
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Litt enig i den... jeg er bare 13+3, og ikke no spesielt mage enda, men syns allerede det er stas når folk kommer å peller litt! hehe! Svigermor spesielt, hun er så fantastisk fornøyd å gla, og spurte allerede i uke 9 om hun kunne kjenne på magen, hehe, søt å da Er normalt en ganske slank og høy person, og fikk fort kommentarer som "gleder meg til å se deg litt lubben" og syns i grunn dete r ganske morsomt! Nå har det forsåvidt gått andre veien pga hyperemesis, men håer jeg legger fort på meg det jeg har mistet, og får en stooor og fin mage
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 For min del må så mange som vil komentere magen min. Enten de synes den er liten eller stor. Men hold fingrene av fatet! Ikke kom å kjenn på magen for å kjenne om babyen sparker eller noe slikt. Det får jeg helt "angst" av. Og det er flott at folk bryr seg og viser intreresse, men da kan en kanskje vise interesse ved å komentere på en grei måte. Vet at mange reagerer når noen sier at du ikke ser så stor ut, eller at du er kjempe diger. Det kan være sårt........... så respekt er viktig enten det er ved å kommentere eller ved å ti still.
Pixie Power Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Jeg har ikke opplevd noe ubehagelig, bare hyggelig interesse og kommentarer. Og det er selvfølgelig koselig. Men jeg må jo si jeg har FULL forståelse for enkelte av dem som blåser ut her inne, for det er helt utrolig hva slags kommentarer noen får! Jeg ville ikke likt at hvem som helst skulle ta på magen min, det er jo fortsatt kroppen min, selv om magen stikker mer ut enn vanlig :-) Og man bør bruke vettet litt når man kommenterer, spesielt når det går på str...Men det er tydeligvis mange som mangler sosiale antenner overfor gravide, hehe...uff...
mammaløve Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Hyggelige kommentarer som "så fin mage du har fått" og liknende er jo selvfølgelig kjempekoselig. Men "ojojoj, nå har du sannelig lagt deg ut både her og der" kan jeg virkelig styre meg for. Det samme gjelder vel egentlig folk som tar på magen. Venner og familie er helt greit, men folk man ikke kjenner en gang, synes jeg blir veldig veldig søkt. Var blant annet på en konsert der flere fremmede plutselig la hånden på magen min og kommenterte i øst og vest. Det føltes veldig rart. Da sa jeg i fra, for regna med at det var fordi folk var fulle og ikke tenkte seg om.
nr 2! <3 Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 i dag fikk eg høre: "jaja du blir svær du, holder ikke lenge ut i jobben!" og en som sa:" herregud har du ikke termin før juli?? hvordan ser du ut da montro??" tok d ikke så tungt, gamle menn på sykehemmet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå