Gå til innhold

"nedtrykk", "kynnere"- noen andre ?


1+1+1+spire

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om det er andre som opplever "nedtrykk" og "stikkinger", da altså innvendig i skjeden liksom ? Og videre også noe som kjennes som milde kynnere, at magen blir hard og litt ubehagelig ? Selv er jeg 15+1 på vei og opplever dette "sånn ca annenhver dag". Blir litt skremt av det. I tillegg er jeg konisert for to år siden og skal derfor følges opp på grunn av kort livmorhals, første kontroll er i uke 24.....og det er så veeldig lenge til. Fastlegen sier at disse plagene er helt vanlige og at det ikke er noe å bekymre seg for så lenge det ikke er blødninger eller slimete utflod. Noen av dere som kan bekrefte at dette er helt vanlig ?.....jeg er jo i utgangspunktet engstelig for at det kan ha noe med svak livmorhals å gjøre...

 

Plagene blir forøvrig betydelig bedre når jeg om kvelden havner på sofaen i vannrett stilling. Skjønner at hvile er et stikkord her, men det er ikke så lett å få tid til det med jobb, hus, barn og "pendler-mann".......og så er jo også plagene vanlige ifølge fastlegen (eller?) så hvor mye hensyn skal man ta til det ?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikkninger har jeg hatt mye (!) av hele forrige svangerskap (men heldigvis ikke så mye nå). Det tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye over for det henger vel sammen med ligamentene som strekkes og ikke så stor grad med kynnerne, tror jeg.

 

Men hadde kanskje ringt sykehuset vedr nedtrykksfølelsen siden legen din ikke tar de helt alvorlig. Hvis du får blødninger og slim så er det vel i grunnen vel sent å ta tak i problemet?? Den gode nyheten er at du ikke har så mye eller så sterke kynnere. Hadde vært mer bekymret på dine vegne om du skrev at du hadde det. Men som sagt - kanskje lurt å ringe sykehuset for sikkerhets skyld for å gjøre de oppmerksomme. Tipper at du får fremskyndet kontrollen din sånn at de ser på det før uke 24.

 

Det går sikkert bra, men best å være på den sikre siden! Lykke til! =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del kynnere når jeg stresser, og det gjør vondt og er ubehagelig. Men jeg tror på når legen sier det er normalt. Barnet's hjertet dunker og den vokser slik den skal, så velger å tro på at jeg bare føler dette barnet mer enn forrige.

Det roer seg også masse når jeg får hvilt meg :)

Tror ikke det er godt for verken deg eller babien og bekymre deg sanseløs. Det meste vi kjenner er nok normalt. Men enig med hun over, blir du for bekymret, så ring sykehuset og hør. For din egen ro sin skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er gravid med nr 2. Fikk kynnere tidlig sist også, men denne gangen kom de i uke 12. Hadde en ganske kraftig blødning i uke 14. Kynnerene er ganske kraftige og tidvis med mageknip-følelse. Jeg ble sykemeldt med sengeleie i 2 uker. Er 16+1 idag. Var hos legen igår. Fikk lov til å forlate sofaen, men må ta det veldig rolig. Har også hatt denne nedpress/trykk fornemmelsen. Tar jeg en dusj eller står lenge (mer enn 15min) så kommer den følelsen. Legen min er veldig streng og har tatt dette veldig alvorlig. Jeg har ikke hatt konisering. Blødningene har stoppet. Ble sjekket på Ullevål og morkaka lå foran mormunnen. Mest sannsynlig dette som forårsaket blødningen. Synes det er kjedelig å være hjemme. Føler meg jo veldig sprek ellers. Men er glad legen tar det på alvor. Er hos han hver andre uke. Du kan jo evt søke en "second opinion" hos jordmor. Skjønner bekymringene dine. Og det er ikke noe godt å gå rundt å bekymre seg. Du kan jo evt ta kontakt med sykehuset der du skal på kontroll i uke 24 og høre med de hva de synes....

 

Lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...