Gå til innhold

Kan man bli ødelagt av en fyll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt meg ut i dag, men pleier somregel å få skikkelig angst dagen derpå. Kan man krepere av alkoholgiften? Altså dø av fyllesyken? Får hjertebank og blir helt rar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan man dø av alkohol. Alkohol er en meget sterk gift.

Men hva er egentlig poenget med å drikke så mye at du blir så syk at du er redd for å dø av det?

Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, men du skal drikke bra mye for å dø av ei fyllekule. Det kan kanskje føles slik dagen derpå, men du overlever nok.

Skrevet

Ja, jeg overlever hver gang, egentlig...hehehe...men lurer på om det er veldig farlig?

Til annie nr 1: Jeg trenger ikke drikke mye før jeg får slikt dagen derpå. Husker en gang jeg drakk et glass vin og 1 øl, så lå jeg på sofaen dagen etter og skalv hele dagen..... Kanskje en dårlig dag bare...

Skrevet

Du mister jo alltid en del hjerneceller når du blir ruset på alkohol. Hjernecellene tåler alkohol veldig dårlig.

Om du blir så dårlig av så lite så kan det jo være at du er en av dem som tåler giften alkohol dårlig og da er mitt råd at du lar være å drikke rett og slett.

Skrevet

Alkohol er en gift som kroppen sliter med å kvitte seg med igjen, derfor fyllesyken..

Noen er mer følsomme for denne giften enn andre og er rett og slett mer allergisk om en kan kalle det det. Jeg er av de selv som reagerer veldig på alkoholforgiftning, kan bli fyllesyk av to øl jeg. Derfor har jeg overhodet ikke rørt alkohol på sikkert 4 år nå.

Da jeg var yngre var alkoholen en viktigere del av festen og jeg drakk på tross av fyllesyken jeg visste ville komme. Nå som voksen med flere barn er ikke rusen eller smaken verd fyllesyken lenger så jeg velger alkoholfritt.

Skrevet

Et lite tips for å redusere å bli syk i fylla. Aldri gå ned i alkoholprosent. Ikke begynn å drikk sprit og gå over til øl, gjør det heller omvendt.

Skrevet

Den type kroppslig fylleangst du beskriver, HI, er av kjemisk art. Metabolismen forander seg, B-vitaminer drives ut og dette merkes på nervesystem og psyke. Svenskene kaller det "vargtimen", disse skyggefull timene der man føler seg skremt uten helt å forstå hvorfor.

Så fort kroppens balanse er gjenopprettet, føler man seg fin igjen.

Du dør ikke av denne type fyllesyke, hvis det er det du lurer på. Men pga nervene tror du kanskje at du skal dø :)

Det beste rådet mpt kroppslig fylleangst, er å kaste innpå med B-vitaminer eller mat som inneholder dette. Samt fett! Brødskive med leverpostei, egg g melk.

Ellers er det selvsagt mulig å drikke så mye at man kreperer etter av en fyllekule. Det hender at folk må pumpes nettopp for å unngå dette. Men da snakker vi voldsomme mengder alkohol og skyhøy promille. Fem pils eller en til to flasker vin utløser ikke dette.

Og såkan man selvsagt drikke så mye over tid at det skader vitale organer, som igjen kan ende med døden. Men da snaker vi langt og hardt misbruk.

Skrevet

Hvorfor 13:00?

Bra svar 13:03.

Ingen kan fysisk DØ av fyllesyken, men man kan bli veldig dårlig.

Kanskje ikke drikke noe særlig? Har du prøvd Zyrtec, HI?

Skrevet

Husk i tilfelle at Zyrtec skal tas ETTER at man er ferdig med å drikke da, ikke før man begynner drikke. Det er faktisk eksempler på at folk har blitt alvorlig alkoholforgiftet etter å ha tatt allergimedisiner fordi kroppen da ikke sier fra når den har fått nok og man drikker for mye. Allergimedisin kan du ta før du legger deg etter endt fest for å minske reaksjonene dagen derpå.

Skrevet

Kan nok ikke dø av selve fyllesjuken nei :P men hvis du sliter sånn dagen etter kan det være noe du ikke tåler? Selv tåler jeg ikke sprit, blir skikkelig dårlig av det, uansett hvor mye jeg drikker. Så det holder jeg meg unna!!

Skrevet

Jeg vet ikke om dette hjelper på angsten, men iallefall på fyllesyken :

Drikk masse med vann før du legger deg og slutt med drikkingen en stund før du skal legge deg!! Man skal aldri legge seg på rus som er på vei oppover, den skal heller være i ferd med å dabbe av når du legger deg!!

Dette fungerer hvertfall for meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...