Gå til innhold

Kan man bli halshugd i fks. en ulykke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da et vanvittig spørsmål :o

Men ja det er klart man kan...

Om noe faller på halsen din, du kjører bil og kjører inn i noe som ligger på tvers av vegen i "riktig" høyde eller under noe som er lavere enn bilen...

Kommer jo an på ulykken det. Er vel like sannsynlig å få avkappet hode som avkappet bein eller arm i en ulykke...

Skrevet

jepp. sett det flere ganger ved ulykker med tog og tbane...

Skrevet

Skal faktisk ikke så mye til for hodet å løsne fra kroppen, så selvfølgelig skjer det. I kraftige motorsykkelulykker f.eks er dette slett ikke helt uvanlig.

Pratet en gang med en ambulansesjåfør som hadde måtte være med på å lete etter hodet til en motorsyklist etter en ulykke... De fant det, men det hadde forflyttet seg ganske mange meter bort fra kroppen i ulykken ja.

Skrevet

Var en gang en mann på motorsykkel som mistet kontrollen i stor fart og føk av veien. Sykkelen og kroppen forsvant under et skilt, mens hjelmen og hodet traff skiltet og ble igjen....

Vi fikk fortalt historien da vi var på et kurs med Røde Kors.

Skrevet

Åh, den historien har min sambo fortalt meg også. Er det en historie de forteller til vanlig på kurs liksom, eller er det en litt mer lokal historie? Fra enten Hardanger eller Nordland?

Skrevet

Jeg er fra Nordland, og har hørt den historien før. Uheldigvis er den sann:/

Skrevet

Kjenner til en unge gutt som kjørte uten sikkerhetsbelte og som kjørte av veien. Han ble et hode mindre faktisk, spør meg ikke hvordan det skjedde. Men en bil som blir totalvrak, kropper som blir slengt ut gjennom fronruta eller bakvinduet kan nok sikkert få så store skader at man blir halshugget som du sier.

Skrevet

På opera var det en dame som fortalte om en ulykke hele familien var med i. De satt i en limusin og ene ungen sov med vanlig belte på. De kom ut for en ulykke og unden som sov fikk kappet av seg hodet på grunn av bilbeltet. Alle de andre overlevde.

Så sitt ordentlig i bilen.

Skrevet

Ja. Mannen min jobbet som ambulansesjåfør for en del år siden, og måtte lete etter et hode som hadde blitt kappet av, og falt i en dam.

Fyllekjøring hadde skylda (kjæresten hennes som kjørte). Han glemmer det aldri.

Skrevet

Jeg kjenner personlig ei dame som hadde en 16 år gammel sønn som kjørte en ATV, og han så ikke en wire som var strukket i hodehøyde der han kjørte. Han ble halshugd i stor fart. Grusomt.

Skrevet

Jeg ble desverre vitne til en stygg ulykke en gang. I den ene bilen hadde ei dame blitt nesten helt halshogget av bilbeltet. Fy faen sier jeg bare, det synet preger meg ennå 27 år etter. :o(

Skrevet

Faren min er ambulansesjåfør. En gang måtte han lete etter et hode på et stort jorde etter en fallskjermulykke. De var redde hodet hadde dalt ned i hagen til noen, eller at en hund plutselig kom løpende med det i kjeften. Uff, så tragisk.

Skrevet

Men hvorfor spør du om det da HI? skjønner ikke akkurat at det er noe å spørre om?

Skrevet

Kanskje hun er av de som ikke tror det er sant?Det er dessverre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...