Gjøkeredet③ Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Kan seriøst ikke huske at halsbrannen var så gal forrige svangerskap! Da gikk det liksom greit med Lovehearts og melk, men denne gangen var jo det bare bortkasta. Så i går måtte jeg "krype til korset" og kjøpe Gaviscon. Og i natt har jeg nesten (må jo ha noen tissepauser) sovet som en stein. Ikke våknet og hatt så vondt av halsbrann at jeg har trodd jeg skulle spy og vært våken resten av natten... Thank God for Gaviscon! Men vil dette funke de siste 1,5 mnd nå? Eller dabber effekten av etterhvert som magen blir vant til det? Og hva er neste steg etter Gaviscon? Er det kanskje Link?
millimams Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Jeg har hatt ekstrem halsbrann hele veien og gaviscon har virkelig reddet meg. Startet med tabletter, men gikk fort over til flytende. Nå drikker jeg flaske på flaske, og det funker! Jeg har ikke opplevd nedgang i effekt av gaviscon, men det er mulig jeg tar en skje ekstra i forhold til det jeg gjorde i starten:)
Krisma Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Å, du har min dypeste medfølelse! Jeg har vært plaget med halsbrann i månedsvis, men har funnet en kur som hjelper - for øvrig anbefalt av fastlegen min. Hvis det blir ille, kan du nemlig kombinere Link og Gaviscon siden de virker litt forskjellig. Ta Link først, vanligvis etter at du har spist, slik at mageinnholdet nøytraliseres litt. Så venter du en halvtime, før du tar (helst flytende) Gaviscon. Den legger seg som en hinne rundt mageinnholdet slik at det dannes salter. Jeg har ikke merket at effekten av dette har dabbet av - det virker like bra nå som før :-) Forøvrig tar jeg Gaviscon hver kveld rett før jeg legger meg - da slipper jeg å våkne av gallopperende magesyre i halsen... Andre tips: Spis mandler Drikk melk Ha flere hodeputer og ligg med hodet høyt om natta Strekk ut øvre del av kroppen ved å stille deg inntil en vegg og la armene "klatre" så høyt du kan oppover Ta det rolig med kaffe og fruktjuice PS. Selvom preparater som Zantac, Ranitidin eller PepsiDuo er mer effektive, skal du ikke ta dem når du er gravid.
Gjøkeredet③ Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2010 Ååå takk for tips.. Har skrevet dem ned nå, i tilfelle jeg kommer døden nær av halsbrann om noen uker:o) Dere er bare smask alle sammen!
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 hei:) du har min medfølelse også... halsbrann er grusomt. jeg bruker titralac og det er helt greit å bruke mens man er gravid sier min lege. tar noen i løpet av en dag. annbefaler disse, ingen av de nevnt over hjelper for meg. spyr som bare det hvis jeg ikke har de i hus, ikke bra for spiserøret i lengda... så hvis du må til på noe anna så prøv titralac... men effekten skal ikke dabbe av tror jeg, så du klarer deg nok de siste 1,5 mnd også godt å vite at så fort barenet er ute så er den borte, sånn var det for meg sist ihvertfall:)
spireliten Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Noe som kan gjøre det litt bedre er å ligge på din venstre side
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå