Gå til innhold

Urinveisinfeksjon og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er livredd for at noe galt kan skje. Har begynt på pencilin. Håper det forsvinner og at ikke fosteret blir skadet, eller fødselen begynner for tidlig. Er bare 27 + 1 uker. Noen som har hatt UVI?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og har hatt kronisk urinveisinfeksjon de siste to, tre årene. Har gått på flere penicillinkurer uten at noe har hjulpet. Fikk høre av min lege at det er stor uenighet om hvilke konsekvenser det kan få og i hvor stor grad. Alt har sett fint ut på ul, så jeg fortsetter å krysse fingrene for at det som måtte finnes av bakterier i urinveiene holder seg der og ikke sprer seg til nyrebekkenbetennelse. Da blir visstnok situasjon noe værre for både mor og barn! Det er selfølgelig lettere sagt enn gjort, men jeg tror nok du kan ta det helt med ro. Jeg prøver i alle fall å tenke på at livmoren er et trygt og godt sted å være for den lille! :)

Skrevet

Skal ikke være noe farlig for baby! går selv på antibiotika og er 27+2. En ubehandlet urinveisinfeksjon kan føre til premature rier.. Dette skjedde med meg 2 dager siden. Ikke en hyggelig opplevelse.. har ikke lyst på en pike heeeeelt enda ;) Hvilken type går du på?

Skrevet

Jeg er den heldige vinner av både UVI og nyrebekkenbetennelse. I tillegg har jeg penicillinallergi, så her er det moro!

Har lest mange steder at det er vanlig å legges inn når man får begge deler, men verken fastlegen eller legevakten såg noen grunn til dette... Har dog vært på UL av nyrene og urinveiene for på sjekke.

Pass på å få sjekket urinen ved endt kur og at de sender den til dyrkning selvom den ser fin ut. Da får du garantert utelukket alle bakterier. Husk å ta med prøve på alle kontroller, lett for tilbakefall.

Får du feber og vondt i ryggen, gå til legen å få tatt blodprøve med en gang! Jeg hadde ikke noe særlig symptomer på UVI men fikk plutselig frysninger, feber og kjempevondt i ryggen. Så tror ikke man skal kunne få nyrebekkenbetennelse uten at man ikke merker det selv. Tror jeg, vel å merke!;)

God bedring!

Skrevet

Uffameg Linn Bg. Det er ikke noe gøy!

For en del år siden ble jeg akutt innlagt på sykehus med nyrebekkenbetennelde. Hadde jeg visstnok hatt urivinveisinfeksjon lenge uten å kjenne noe til det. Merket ikke noe annet til nyrebekkenbetennelse enn at jeg på noen timer følte meg litt støl i ryggen ( tenket det var pga trening ) til å nesten ikke klare å gp. Dette skjedde på neon timer!! Ble en kjempe alvorlig situasjon på sykehuset for å si det mildt...:( Men det er vistnok uvanelig å ikke merke noe til det før det er så alvorlig så det er nok ikke no du skal engste deg for. De sjekker jo slikt i urinen din på hver kontroll :)

( Jeg var ikke gravid når dette skjedde så jeg kunne ha gått med urinveisinfeksjon i laaaaang tid siden jeg ikke merket noe til det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...