Gå til innhold

Hvor mange har dyr (kjæledyr)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke, men har etter mange runder med oss selv kjøpt oss en liten valp. (Mange her mente at det "burde vi ikke" pga all jobben med den - sammen med barna- som også tar tid i hverdagen). Vi har ikke hentet den enda, skal få den neste helg. Er glad for at vi har tatt avgjørelsen, tror det er fint for ungene også å ha dyr i hjemmet sitt.

Mange som har dyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hund og i tillegg passer vi ei skilpadde:)

Skrevet

Vi har to katter, men igår kveld kom det 5 små nye nurk. så nå blir det livat her noen uker til de skal gies bort.

Skrevet

Det er fantastisk flott å ha hund, så lenge man har tid til ordentlig opptrening og ikke minst turer og det har dere avgjort at dere har, så det blir sikkert kjempeflott.

Hvilken rase ble det?

Jeg har hatt egen hund og synes det var kjempekoselig, men også mye jobb. Ellers så er jeg stemor til en halv hund om man kan si det sånn.. Trives med det også..

Er nok en fin ting for ungene å vokse opp med dyr ja.

Skrevet

Vi er ikke klar til å få en valp enda. Jeg hadde hund før og det er jo en heltidsjobb i starten om en skal få skikk på den:) Når barna blir større skal vi nok få det. Nå har vi en innekatt fra dyrebeskyttelsen, midlertidig. Den tørr ikke gå ut, og trives så godt inne sammen med barna. Vi får se om den blir:) Ellers har vi gullfisker og snart et marsvin.

Skrevet

Hvilken hund har dere kjøpt da?

Gratulerer!

Skrevet

Det ble en amerikansk cocker spaniel. Håper det blir så bra som vi tror. Krever jo litt i pelsstell, men vi ser for oss at den skal klippes jevnlig slik at den ikke får "utstillingspels".

Skrevet

Vi har visst to hunder, men det er bare sønnen vår som ser dem, for han har brukt "usynlighetsmagi". Er i grunnen fornøyd med den ordningen for de krever ingenting av matmor;)

Skrevet

Har en hund, en katt og masse hybelkaniner 8-)

Skrevet

Paveel - det ble en amerikansk cocker spaniel.

Har hybelkaniner jeg også! Stille og rolige, men jammen er de arbeidsomme på sin måte de og!!!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har 2 katter. Hadde hund, men den valgte vi å sette bort til søsteren til samboeren, da vi rett og slett ikke hadde tid til den. Det var dog en stimete border collie som ikke var særlig familievennlig....

Skrevet

En blandingshund og en katt! Mini elsker begge!!!! Vi hadde en hund til, men måtte gi henne bort da hun og mini ikke gikk "overens" :-(

Skrevet

har 2 fisker nå:)har hatt hund alltid.men vår kjære Balder døde høsten 08,gjorde en tabbe og hentet oss ny valp mars 09,det var altfor tidlig.og hunden var overaktiv.var tydelig noe galt,hun var helt ulik rasen sin.ble for mye for oss desverre,men nå har hun fått seg nytt hjem på gård og stor trives og hun blir brukt masse.men er visst fortsatt veldig aktiv.

jeg har hatt amerikans cocker,herlige hunder.de har ett ansikt som enn bare må elske,hehe..men veldig mye pelsstell.jeg klipte hun helt ned både labber,ører og magen men brukte vel ca 1-3 timer i uka på å kamme hun uansett.er en ande jeger så de elsker å søke i damer og søle:(,hehe,men klipp ofte og kam mye i starten sånn at hun/han blir godt vant.å kjøp matskåler med sånn kant så ørene dropper på utsiden når den spiser og drikker.,

Skrevet

Jeg hadde en amerikansk cocker spaniel, sort. Vi snaubarberte han hver sommer, fordi det var så varmt for han. De er utrolig snille, mot både voksne og barn! :-) Godt lynne, lærer fort og trives med det meste, mange av dem! GODT valg av hund! :-)

Skrevet

Supermamma - nå ble jeg glad! Vi er innstilt på en del klipping, så det tror jeg skal gå greit. Takk for gode tips! Valpen vi skal ha er sort/litt brun.

Skrevet

Ja vi har også valp. Den er 7 mnd. Det er helt klart mye jobb og har tenkt flere ganger at jeg har tatt meg vann over hodet, men det er kun når samboer er bortreist og jeg er alene med barn og hund i tillegg til fulltidsjobb.

Men når vi er to voksne er det ikke noe problem :)

Skrevet

Hva slags valp har du Charlie24?

Jeg tenker litt sånn for vår del at det er fint å anskaffe valp nå på slutten av permisjonen. Vi blir en voksen hjemme fram til august hele dagen, så tenker at det er fint. Samtidig så er vi jo ganske bundet med med minstemann fra før, og fint å kombinere det med valp i stedet for å få to slike perioder etter hverandre. Håper ikke vi bommer helt...

Skrevet

Vi har huset fullt av katter. Ok, nå er den ene gjest og den andre er gammel og syk, så om ikke så altfor lenge har vi bare 2 katter + en skilpadde.

Vi ønsker hund på sikt, men nå er det baby på gang, så da blir prosjekt hund utsatt til lille i magen har blitt noen år.

Skrevet

Vi har to kattar, ein nesten "heimedyrka" (ungen til besteveninna mi sin katt, eg rakk akkurat ikkje å sjå at han blei fødd, var i etasjen under oss, men om natta *sukk*), kastrert hankatt på 8 år og så har vi ein sterilisert hokatt, snart 2 år gamal, som vi fekk omplassert hit for eit års tid sidan.

Koseleg med dyr!

Skrevet

Har rottweiler.

Jeg ville helt klart fått hund nå som en av dere kan være hjemme. Hund+barn+ fulltidsjobb for begge er krevende.

De 4 første mnd vi hadde henne gikk jeg på skole og hadde mer fritid og da hjalp på.

Skrevet

Sånn utenom hybelkaniner har vi en snål liten frøken av en terrier. Hun og eldstemann er nesten akkurat like gamle. Født med 19 dagers mellomrom og de er pseudotvillinger ;o)

Uenige om alt og enig om enda mer.

MEN: jeg har mye dårlig samvittighet for at jeg ikke får stimulert henne nok!

Alikevel ser det ut til at hun trives i flokken vår og at hun har funnet sin plass.

Ville ikke vært henne foruten!

Skrevet

2 katter, verdens snilleste og godt selskap til toåringen. Litt som en erstatning for søsken, inntil videre :)

Skrevet

Har to hunder og henter den tredje på mandag. Har utenom to katter.

Noen ganger er det styr, men for det meste bare kos og glede, det er ikke uten grunn vi får oss en til ;-D

Skrevet

Vil legge til at jeg har veldig lettstellte hunder, så syntes du er modig HI. Er selv ikke noe pelsstell-menneske.

Nydelige hunder de Am. Cockerene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...