Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Kan man stole på det når det står på produktet at det er BPA-fritt? Ser så mange artikler om at man ikke skal kjøpe det ene og det andre. Jeg har kjøpt Dr. Browns tåteflasker og det står utenpå at de et BPA-fri, men leser i tester at man ikke bør bruke dem.. Blir helt forvirra jeg... Må vel kunne stole på merking fra produsenten???
ღMadame_mim ღ Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Hvor gamle er disse testene da?? Det er jo mulig at denne produsenten var litt sene med å skifte ut flaskene sine og at de da ikke var trygge når testen ble utført? Det er ikke lenger lov å selge flasker med BPA i Norge så du kan føle deg helt trygg når du handler i butikker nå :-)
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Hvor gammel er testen? Mener det først var for et års tid siden at man ble veldig obs på BPA. Så de fleste produsenter har forandret på innholdet.
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Trodde Dr Brown sine var sikre hele tiden jeg, mens avent sine var med bpa men nå er de uten! Noen som vet om smokkene (Avent) som vi får i gratispakkene (bl.a. bam sin) er med eller uten bpa??? Det står jo ingenting på de.. Så nå at det har kommet avent smokker uten bpa i butikken i går nemlig!
Pingvinen med 2 gutter:))) Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Alle flaskene skal nå være trygge å kjøpe. Og i hvertfall hvis det står bpa-fri på de. Man kan stole på produsentene ja. Hvis du ser på denne linken: http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Barn/Tester-og-undersoekelser/Miljoegift-i-taateflasker-og-smokker Her står det bl.a: Undersøkelsen førte til at samtlige bisfenol A-holdige tåteflasker og smokker forsvant fra butikkene. Alle tåteflasker og smokker som selges i norske butikker nå er uten bisfenol A, og er derfor trygge valg.
♥Bubble♥ Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Står det at flasken er BPA fri tror jeg du kan stole på det. Det er nå i det siste at de er begynt å merke produktene om de er BPA frie, siden det har vært så mye oppstyr rundt det.
min_lille+en spire Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Er det noen som vet om flasker man kjøper i sveriger er fri for BPA? Har de forbud mot det der og? Greit å vite om man er sikker på ting kjøpt i sverige, eller om jeg bør kjøpe flasker og smokker i norge.
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2010 Takk for alle svar. Kjøpte mine Dr. Browns i Sverige og står BPA- free på dem:) Testen var fra 2009. Om man kjøper Dr. Browns stod det at noen fortsatt hadde gamle typer i bytikkene, så pass på at det står utenpå at de er fra for BPA og forpakningen skulle visst være hvit. Så i dag kjøpte jeg flasker til Avent-pumpen min jeg og et par smokker. Stod det var uten BPA på alt, så da stoler jeg på det:) Man blir jo helt tullete av alt man leser, men vil jo bare det beste for småtten:)
ღMadame_mim ღ Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 I sverige har de ikke forbud mot BPA så her må man være oppmerksom på hva man kjøper!! Jeg har handlet avent BPA frie der, men i hylla vedsiden av så sto det avent flasker som ikke var BPA frie. De tar vel en del frie inn på grensen pga alle nordmennene som handler der tenker jeg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå