Gå til innhold

Begynnende bekkenløsning?


thorsen

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har vondt i bekken, og smerter stråler nedover bena. Men smertene kommer og går. Noen dager er jeg helt fin, andre er det mye værre. Jeg trodde hvis man først hadde bekkenløsning, så ble det ikkke bedre?

 

Ønsker å forebygge dette, noen som har tips om hva man kan gjøre? Hjelper fysioterapi, svømming etc?

 

Håper noen har erfaringer eller tips på hva man kan gjøre - eller navn på noen fysioterapeuter i Oslo som er gode på dette.

 

Takk Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har også bekkenplager, og smertene kommer og går, jeg kjenner ikke smertene hver dag. Hos meg sitter det i lysken på høyre side og stråler både nedover og mot magen.

 

Jeg får vondt i bekkenet hvis jeg sitter lenge stille, kjører mye bil, løfter tungt, bøyer meg 'rart' ol.

 

Jeg prøver derfor å være i forsiktig aktivitet så mye som mulig feks gjøre lett husarbeid, gå tur med korte skritt mm. Men også hvile mye. Du bør passe på å gå ut og inn av bilen, senga osv med beina samlet. Sov med en pute mellom beina (ved knærne). Hvis du skal svømme må du bevege beina opp og ned, altså ikke vanlige svømmetak med beina.

 

Jeg har snakket med min lege om forebyggende tiltak/behandling, men han har ikke anbefalt meg noe spesielt. Men jeg har hørt at 'Bekken og Barn' på Skøyen skal være bra for behandling av bekkenproblemer. Jeg har også noen venninner som anbefaler 'vippesko' eller MPT-sko, som visstnok skal være bra for bekkenet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

De kommunale fysioterapeuterne på Fagerborg er veldig flinke på bekken, men har veldig lang ventetid. Jeg har vært et par ganger hos en en privat fysioterapeut, Bente (23 33 02 36/41 23 27 32) som også er osteopat og spesialist på bekken på Fagerborg. Jeg fikk time dagen etter jeg ringte! og man trenger ikke henvisning til lege om man ska til henne. Jeg betalte 400 kr før den første timen og deretter 300 kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vist hjelpe å stå brebint og flytte vekten fra den ene til den andre fote hele tiden siden til siden. og svikte litt i knea jeg syns det hjalp. har så vondt iryggen nå og kjenner det nedover i beina og smerte foran. så har veldig problemer med å stå for lenge merker det nesten med en gang. ikke lett å jobbe i en barnehage når man helst føler for å sitte eller ligge. ¨

vet ikke om dere skjønte noe av det jeg mente men man skal svinge fra side til side skal vist løse opp ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har hatt bekkenløsning en måneds tid nå, og har fått god hjelp av kiropraktor. Er mye bedre enn før jeg fikk behandling, og har bare fått det to ganger. Verdt forsøket!

 

Må legge til at jeg er så mye bedre at jeg fortsatt kan være i 100% jobb som lærer :-)

 

Det varierer helt sikkert hvor mye/ om det hjelper, men jeg har veldig tro på å prøve kiropraktor.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, og takk for alle bra svarene :-).

 

Etter at jeg begynte å sove med pute mellom bena, så har det meste av smertene forsvunnet. Merker mest nå kun når jeg er sliten etter en lang dag, og det må man vel regne med.

 

Tar med meg alle tips videre :-).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...