Rampongi Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Nysgjerrig Jeg har et godt forhold til min svigerinne. Hun er året eldre enn meg og vi fikk barn med 6 mnd mellomrom. Mine svigerforeldre synes jeg er kjempekoselige, men vi snakker omtrent ikke samme språk, så det kan jo være derfor vi liker hverandre ;O Vi møtes jo heller ikke så ofte, siden den delen av familien bor i Sør-europa, men et par ganger i året blir det og da gjerne veldig intens, siden vi er der i flere uker i slengen. Trives godt med dem alt i alt, men uvant for meg å skulle være så tett på. Ikke bare i kvm, men alle involverer seg i alt også Både fordeler og ulemper der føler jeg..
Mor di! Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 De er nærmeste nabo, og hadde ikke klart å bodd her om det ikke hadde vært bra. Ser de 3-4 ganger i uka til middag/kaffi, og det samme med mine foreldre som bor 5 min. borte. Veldig greit mtp barnepass ol :-)
#Ariadne# Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 har ett aalreit forhold til min svigerinne. resten av familien og jeg har ikke noe felles spraak og komunisere paa. igrunn glad de er saa langt unna.ulempen er jo at naar vi sees er det er vedlig intensivt. over fler uker. og det er slitsomt...
Mammaen til Isak Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Greit nok.. De har sagt en del ting om meg som gjør at jeg nok har et litt reservert forhold til de.. Har blitt bedre siste året, men føler svigermor er falskt blid. Men i følge gubben føler jeg riktig, han føler det samme, altså hennes væremåte ovenfor meg. Svigerfar er lettere omgås, ikke så krevende og vi har god kjemi og lik humor. Vi bor nært begge og ser de som regel flere ganger i uka...noen ganger tar jeg meg en pause fra de, det hjelper i perioder.. Jeg har godtatt at sånn er det bare, og det er sønnen deres jeg er sammen med, ikke dem!
Gjest Sauen og ungene Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Har et greit forhold til dem. De er ok folk hele gjengen, men det er ikke sånn at jeg kunne bodd med dem, liksom. Svigermor og svigerfar er kjempegreie og hjelper oss mye med ungene. Spør stadig om å få "låne" dem, og stiller alltid opp om det skulle være noe. Svigerinnen min (mannens bror sin kone) klaffer jeg ikke helt med, men hun er litt spesiell og klaffer egentlig ikke med noen i familien, hehe. Men hun er ok hun også.
Dane Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Svigerforeldre er bra - selvom jeg av og til kan slite med å skjønne hva de sier. Mora snakker veldig fort, og faren snakker gebrokkent norsk... Søskene hans er så som så (3 stk). De bor et stykke unna, så vi blir jo aldri godt kjent. Lillesøstra har flyttet litt nærmere oss nå pga utdannelse. Ser henne oftere. Hun er 13 år yngre enn meg, men har veldig sansen for henne.
meg & to små vampyrer Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Svigermor og meg kommer godt overens. Hun var på besøk hos meg og babyen for et par dager siden, bare henne når ikke sønnen var hjemme. Svigerfar er grei, men syns ikke vi har så mye å snakke om. Da er det vel egentlig verre for min mann som må slite med mine foreldre... He he:)
erteposen + 4 Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 Et fint forhold, tror jeg. Spesielt svigermor elsker å være på besøk hos oss og overnatter her minst en gang i mnd. De bor en 8 t kjøretur fra oss. Mannen min har et litt anstrengt forhold til faren, men jeg ignorerer konflikten og vet at faren aldri kommer til å forandre seg. Han er gammel og sta. Av og til føler jeg at de gir meg litt skylda for avstanden mannen min holder til sine foreldre, men jeg tok det opp med svigermor og hun sa vel at det var enklere å skjule i min retning enn å ta fatt i svigerfar. Det var en god samtale vi to burde tatt for lenge siden, og hun var så ærlig at hun fortalte om både sin egen sjalusi og at hun såg at hennes egen datter var konfliktsøkende og provoserende. Jeg har aldri involvert meg i familiedramaet, men nå er jeg og svigermor allierte som sammen ordner hyggelige sammenkomster der ufine kommentarer fra svigerinnen blir glattet over og svigerfar passivisert med leseøkter sammen med barnebarn.
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Har et helt greit forhold til svigerfamilien. Går overens, men ikke noe mer enn det liksom:)
Hikken Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Elsker dem ) Svigermor og svigerfar er verdens herligste mennesker, og jeg blir oppriktig lei meg hvis søndagsmiddagen der blir avlyst av en eller annen grunn. Svoger med fru er også herlige, de er tre år eldre enn M og meg og har en gutt på 4 og en på vei. I fjor dro vi på sommerferie sammen, og selv etter en uke inneklemt på liten hytte pga regn var vi glad i hverandre ;o)
NormaJean Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Ett bra forhold tror jeg;) Svigerfar er kjempehyggelig og vi kommer godt overens. Spesiellt etter at sønnen min ble født. Han besøker oss så ofte han kan, men bor 8 timer unna så det er jo ikke så ofte da desverre. Kona til svigerfar er også grei, men vi er jo ikke hjertevenninner akkurat. Men ett godt forhold og ingen uoverensstemmelser:) Datteren hennes er mega rar da, hun er ikke noe interessert i sin eneste nevø, har vel holdt han noen få ganger. Svigermor er en anelse nevrotisk, og det er ikke noe nært forhold mellom henne og mannen min. Men vi spiser lunsj der ca 4-5 ganger i året og hun besøker vel vår by 1-2 ganger i året. Men hun er ikke slem eller noe sånt, og jeg sender henne MMS bilder av lillegutt noen ganger i måneden slik at hun er oppdatert!
mer enn bare mor Skrevet 26. februar 2010 #13 Skrevet 26. februar 2010 kjempebra! Skikkelig respektfulle og positive mennesker. De ser alltid etter det gode i folk, og jeg har ikke hørt de si et vondt ord om noen.
Brillefint - Jadda! Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 Svigersøstra mi har jeg et godt forhold til. Hun fikk unge 8 mnd etter meg. Svigermor og svigerfar har jeg også et godt forhold til. Svigermor er veldig spesiell og vi er uenige om mye - særlig i forhold til medisiner og sånt. Jeg mener om man har en betennelse i kroppen/veldig vondt eller depresjoner så kan kanskje medisin være den rette løsningen. Hun mener medisiner bare er skummelt - det eneste som hjelper er frisk luft og kamillete eller andre urter. Konserveringsmidler er også livsfarlig - så få/ingen av påleggene vi har i hus er godkjent av henne (les: skraper av pålegget på maten til mini om hun skal gi han brød) Men den debatten lar vi stort sett ligge og bare koser oss sammen. Vi må få være forskjellige. De er veldig snille og flinke med barnebarnet sitt. Har ingen problemer/betenkeligheter med å la de passe han.
§iris§ Skrevet 26. februar 2010 #15 Skrevet 26. februar 2010 svigermor har vi ikke kontakt med. hun gjør alt for å ødelegge for oss. så vi har kutta ut henne helt. svigerfar har vi et supert forhold til + hans dame. vi finner på ting sammen med dem ja. han er veldig flink med barn så sungen forguder han.
lille sprelle Skrevet 26. februar 2010 #16 Skrevet 26. februar 2010 Storfornøyd med svigerforeldre og svoger, mindre fornøyd med svigerinne, men jeg behøver jo ikke å sitte på fanget hennes hele tiden heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå