Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Hehe, jeg har vært ganske påpasselig med kostholdet til min datter, fikk ikke smake kaker før hun var 1år, snop og brus ventet vi med til hun var to ca 2. Har ikke nektet henne det, bare ikke tilbyd det. Har alltid gitt henne jus når vi har gjester og drikk brus, dermed har hun ikke spurt etter brus. Har gitt frukt og bolle når det er sjokoladekjeks og klissete kaker som blir servert. Nå er hun 3, får lov å spise hva hun vil, men hun foretrekker frukt fremfor sjokolade og brus liker hun ikke. spytter ut når hun smaker. Var i selskap hos et søskenedbarn av meg ,jentungen ville ikke ha brus,ba om jus eller melk, da ser hun som har selskapet på meg og himler med øynene å sier" se hva slags problemer du har laget av å nekte ungen brus" Er det et problem om en unge ikke liker brus?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Hahaha, for ei tåpen dame! Ånei, barnet liker ikke brus som er full av sukker og kullsyre som ødelegger tennene! Der er da ikke et problem? Hvis de ikke har juice eller melk kan hun vel få vann? Å gjøre et problem ut av det er bare smålig. Vil tippe hun er sjalu.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 I så fall har jeg to problematiske unger ;-) Eldste har ved flere anledninger virkelig forsøkt, og har prøvd å si at det er godt, men grimasene avslører ham (+ spørsmålet: "kan jeg få litt vann, så kan jeg skylle ned brusen med vann?") Er vel ganske vanlig at unger ikke liker brus? (pga kullsyren). Jeg er voksen, og fortsatt ikke særlig glad i brus. Og ungene våre liker mange forskjellige søte ting ellers, så det har ikke noe med at vi har nektet dem ting å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Min er 3,5 og liker bare vann og melk. Juice er da heller ikke så bra for tennene, hvorfor tilbød du heller ikke bare vann i starten? Min får smake det han vil, men ber om vann i bursdager o.l.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Mine unger liker heller ikke brus, ser slett ingen problemer med det. De ber om å få vann i stedet. (og ja, de har fått smake). Ingenting er så ufordragelig som en unge som sutrer etter brus i tide og utide...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 brus er en uting til barn generelt synes jeg, men jeg kommer nok ike til å nekte ungen min å drikke det i bursdager osv heller... Men å tilby hjemme, det blir fordumt, ihvertfall mtp at vi har et forsøk på å ikke drikke brus hjemme:) Jeg skal ned i vekt, og brus er en kaloribombe uten like:P Ungen min elsker smoothier, ihvertfall den fra småfolk, og en slik får ham hvis vi er ute på cafe eller er i selskap, har med selv, for da slipper jeg å sitte med et problem hvis de bare har brus eller vann å tilby;) Ungen min er såpass gjennomskuende i en alder av 20 mndr, at han ser forskjell på at alle andre drikker brus, og han vann:p Og akkurat DET mener han er urettferdig;) Skjønenr jeg godt:)
mamma til twins Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Det er mange barn som ikke liker brus når de er små. Min datter foretrakk vann frem til hun var 5 år, da snudde det. Hun er i dag 10 år og elsker brus.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Mini her liker heller ikke noe annet enn vann og melk.. Fikk spm i bhg om han ikke likte saft, for de hadde en kose dag der de fikk det og han ba om vann i stedet Men han tar det igjen på sjokolade da ) Gleder seg hele uken til lørdag for da får han sjottelade til barnetv Synes det er veldig greit at det er sånn.. Har veldig sjelden brus i hus, da ingen av oss andre liker det noe særlig heller
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 Kan ikke få meg til å gi barnet mitt frukt når vi andre koser oss med sjokoladekjeks og kaker: En for alle,alle for en!!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Ja, huff så grusomt om ungene ikke liker sjokolade og brus! FOR et poblembarn! ;P Selv likte jeg ikke brus i mange år, hadde med meg Kjeft eller andre ting i bursdager. Ikke spiste jeg sjokolade på flere år heller, og pølser var heller ikke det helt store. Så jeg spiste boller eller kaker i bursdager jeg, og fast lørdagsgodt var saltstenger. Men det har jeg tatt igjen i voksen alder, nå er jeg sjokoman og periodevis avhengig av Pepsi Max! Prøver dog å la være å spise/drikke dette i ukedagene da.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Ikke noe problem i det heletatt spørr du meg. men juice er da like ille som brus, syreskader som bare juling.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Ja,man skal være rettferdig,men man gir da ikke en unge som ikke har begynt å spise ordentilg mat ennå sjokoladekake bare for alle andre får. Å ja, gir gjerne alle frukt, i tillegg til kjeks å kaker! Kjenner mange som putter i babyer ned i 4mnd alderen kaker og sjokolade,En for alle,alle for en,liksom. . . Frukt er godt. Jus er ikke bra for tennene, men i selskap er jus et langt bedre altenarnativ en brus synes jeg. Litt synes jeg man skal kunne kose seg.. Hi
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #13 Skrevet 26. februar 2010 Mer næringstoffer i usukkret jus enn brus.
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 Å nei! Nå kan du risikere å få et barn med sunne tenner!! Skamme deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå