mai mammaen til to Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Mamma var å så på et bilsete hun ville ha i bilen til datteren min på3.5 år. Hun så på et sete som var fra 15 kg.... hun sa at barnet som skulle bruke det kun var 13.5 kg... selgeren sa da at det var MANGE som brukte disse setene fra barna var 1.5 år... og da var de ofte rundt 13 kg.... så det var IKKE noe problem å kjøpe det til snuppa..... Jeg sa KLART å tydelig ifra til mamma at eg lar IKKE hun sitte i et slikt sete før hun er MINST 15 kg... men er det ikke hårreisende av en selger i en butikk å anbefale å kjøpe et slikt sete når hun ikke er over 15 kg?
Neijasså... Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Det er helt klart hårreisende og man bør gi beskjed til butikken slik at vedkommende kan få gått på kurs om bilsikring. Tenker ikke disse butikkansatte på at ikke alle er oppdatert på sikkerhet i bil og at de rådene de som "fagpersoner" gir blir tatt alvorlig? I verste fall kan jo barn dø på grunn av slike uriktige råd. En 1.5-åring i beltestol vil ikke være stor nok til å bli holdt fast av bilens eget belte, og vil slynges ut av stolen i en kollisjon.
mai mammaen til to Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2010 sendte mail til dem nå... man stoler jo på de som jobber i slike butikker. men ser jo at man ikke kan det... ikke lett å finne ut hva som er sikkert og ikke sikkert lenger nei.
mai mammaen til to Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2010 noen flere som ahr vært borti dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå