Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg skal få kontantstøtte, har iallefall ikke fått den til nå, og jeg ser at utbetalingsdatoen er 24. denne måneden.

Barnet mitt er født helt i slutten av januar, og begynte i barnehage 1. februar, så vi har aldri fått noe kontantstøtte for henne, men har hørt overalt at en skal få kontantstøtte for første måneden de er i barnehage. Lurer på om det gjelder selvom vi ikke har fått kontantstøtte før liksom.. Har tenkt å ringe Nav, men de åpner jo selvsagt ikke før kl 10, så tenkte å høre her først...

Synes det er litt dumt om jeg ikke får, selvom jeg sannsynligvis har krav på det. Da vi fikk barnehageplass ringte jeg Nav med engang og sa ifra at vi ikke skal ha kontantstøtta likevel, så jeg føler jeg gjorde noe dumt da, hehe.. Menmen, ærlighet varer jo som kjent lengst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har nok ikke rett på kontantstøtte nei. Du får ikke kontantstøtte før mnd etter barnet er fylt ett år og da har jo allerede barnet ditt begynt i barnehagen.

Skrevet

Men alle andre jeg har snakket med, sier at jeg får kontantstøtte tilogmed den første mnd barnet går i barnehage... Akk ja, får vel bare vente til kl 10 så jeg får snakka med Nav selv da...:)

Skrevet

Men om du har krav på den så må du fremdeles søke om den, har du gjort det?

Skrevet

men sånn jeg har skjønt det så er det visst du først har mottat støtten.... men kan være jeg tar feil altså...

Skrevet

Ja, jeg søkte i slutten av fjoråret, for vi visste ikke vi kom til å få barnehageplass. Fikk da beskjed om at vi ville motta kontantstøtte fra februar av, siden hun fylte ett år i slutten av januar.

Så fikk vi beskjed i januar om at vi hadde fått barnehageplass, så da ringte jeg selvsgt og sa fra til Nav...:)

vgene: ja, det er meget mulig at det er sånn det fungerer. Jeg bare håper og håper, hehe. Halvtime til, så kan jeg få ringt dem iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...