Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Hvist man går til legen for en underlivsundersøkelse,og får beskjed uka etterpå at de har funnet celleforandringer,hva skjer da? Jeg har misstanke om at min venn lyver for meg,for alt virker veldig rart. Hun påstår at hun var hos legen,uka etter fikk hun beskjed om at de hadde funnet celleforandringer. Ble sendt på sykehuset,der fant de kreft. Ble opperert samme dag,på et sykehus hvor de ikke gjør slike inngrep. 3 dager etterpå er hun dritfull på byen. 2 uker etterpå blir hun opperert for "kreft" igjen,dagen etterpå er hun på byen å shopper. Hun trengte ikke sellegift eller medisiner for noe. Er dette normalt?.... Vet ikke hva jeg skal tro..... De jeg kjenner som har vært igjennom slikt,har hatt det svært tøfft,har ventet minst 1 mnd på oprasjon,og vært på sykehus i en mnd. har hatt cellegift osv osv.. Og alle har vært i Oslo.
Lunapuna1985 Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Hallo, jeg synes også det høres merkelig ut at venninnen din går på byen like etter en operasjon, men likevel så er det godt mulig hun ikke lyver. Man kan ha kreft 3 plasser i underlivet - eggstokker, livmor og livmorhals. Min mor har hatt kreft. Dagen etter de fant det ut ble hun sendt på sykehuset for operasjon. Når man finner det ut ved celleforandring har det sjelden gått så langt at de må fjerne hele "inventaret". Min mor hadde 2 operasjoner med utskrapinger der hun var inn og ut samme dag. De fikk ikke bort alt, og det endte med en 3. operasjon der de fjernet eggstokker. Etter den 3. operasjonen ble hun langtidssykemeldt, da fikk hun ikke gjøre noe som helst på minst 5 uker. Moren min er frisk nå (dette er 3 år siden), og valgte selv å ikke ta cellergift. Det er nemlig valgfritt. Moren min har heller ikke fått medisiner, og man medisinerer vel heller ikke kreft. Kun smertestillende så vidt jeg vet for de som trenger det. Bortsett fra dette som moren min har vært igjennom så kan jeg ikke veldig mye om denne type kreft, men som du ser så trenger man ikke å gjennomgå en stor operasjon. Samboeren til min far derimot gikk med et svulst over lengere tid før de fant det ut. Hun gikk ned 15 kg, og svulsten var som en appelsin. Hun ble sendt på sykehuset samme dag de fant det ut, og ble operert med det samme. Hun måtte fjerne hele livmora, samt en tarm, og fikk cellergift annenhver mnd i et års tid. Hun mistet alt håret sitt. Men det ser heldigvis ut til at de har fått bort alt. Du må huske på at når man fjerner livmora på damer så kommer de rett i overgangsalderen, og man kan ikke få flere barn. Derfor prøver de å unngå dette så lenge det lar seg gjøre.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Jeg kjenner flere som har funnet celleforandringer, hos de fleste går det tilbake av seg selv etter en stund, men hos noen gjør de ikke det. Jeg kjenner to stykker som har vært inne og fjernet disse celleforandringene, det gjøres med lokalbedøvelse og de bruker laser. Man blør litt etterpå men er ellers frisk og i fin form. Dette er ganske vanlig ettersom jeg har skjønt og det er ikke kreft, men det som kan være forstadiet til kreft. Derfor ingen cellegift osv, de tar det før det evt utvikler seg til kreft. Hva som skjer hvis det faktisk utvikler seg til kreft det vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå