Gå til innhold

Bursdagsinvitasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både bursdagsbarnet og storesøster er nabo og går i same bhg somjentene. No er lillesøster her inbvitert i bursdag, medan storesøster ikkje. Det er i utgangspunktet veldig ok. Tenkjerat det er greit at dei har kvar sine vennar og er litt aleine. Eg er aleine med barna den dagen,og har ingen som kan evt følge lillesøster eller vere heime med storesøster, Ville du ha spurd om storesøster kan vere med ( det er mange av dei ho leika med som også er der), eller skal begge vere heime? Alternativet om å la lillesøster gå aleine, vil neppe funke. Har prøvd å la ho gå med andre før.

Veit de ofte er trangt om plassen i bursdag, men er det frekt å spørje om plass til ein til?

Lika ikkje nokon av alternativa, men sånn er det desverre denne gangen. Veit de har hent tat storesøsken har blitt med i andre bursdagar, men eg vegrar meg på å spørje. Og eg tar iallefal ikkje med nokon som ikkje er invitert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke problemet?

Er vel bare å levere den som er buden, og så si til den som ikke er buden at når minste er levert så skal du og jeg kose oss og finne på noe sammen?

Unger må lære seg at livet kan fortone seg urettferdig innimellom, og at slik er det bare.

Skrevet

Problemet er at lillesøster ikkje vil gå aleine, og er vant med at ein av oss er med. Det er også vanlig her at så små barn kjem i følge med voksne. Klart at storesøster må forstå at ho ikkje er invitert, men det er liksom ikkje det som er problemet.

Skrevet

Hvor gammel er lillesøster da?

Fra 3-års alder er det vel ganske vanlig at ikke mamma eller pappa er med lenger etter min erfaring.

Skrevet

Kommer an på alderen til lillesøster syns jeg. Og litt på hvor trygg hun er.

Da vi hadde 4-årsdag for storesøster her i huset i januar, var det to foreldre som ble igjen sammen med barna, fordi de aldri hadde vært alene på bursdag før. Det syns jeg var helt greit! Egrntlig litt fint å få et par ekstra hender til å tørke opp brus-søl etc også ;)

Om du spør foreldrene til bursdagsbarnet på en fin måte, om det er greit at du og storesøster også blir med på selskapet, så er jeg helt sikker på at de kommer til å synes det er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...