lengter daler ned i skjul... Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 reise til tyrkia, alanya- 2 barn, nesten 3 og 20 mnd... er framme i antalya ca kl 22.30, og så er det en busstur på 2 timer, med 1 stopp. gruer meg til den bussturen... blir jo midt i natta nesten, hva hadde dere gjort?
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 ikke søren! Marerittur tenker jeg,med så små barn så sent på kveld på langtur!
Full house Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Jeg hadde ikke reist til syden med så små barn i utganspunktet, samme tid på døgnet.
Ranveig R Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Vi tok ein liknande tur, dog med eitt barn på 7,5 mnd og fem voksne. Bergen - Oslo ca 14.00, deretter vente og vente, Oslo - Antalya ca 20.00 (framme ved midnatt), litt ventetid, og så ca 4 timar med minibuss til Icmeler/Marmaris. Meiner vi var framme ca kl 5 om morgonen. Det var ikkje mulig å oppdrive barnesete til minibussen (til tross for at det var avklart på førehand), så eg sat med sikkerhetsbelte på meg sjølv, og babyen i bæresele på magen. Ungen var lys våken og i forholdsvis bra humør på flyturen, men minibussturen var eit mareritt. Vonde seter, vond rygg og vondt bekken blei ikkje bedre av å sitte med ungen på magen. Han sutra når han var hos meg, HYLTE viss nokon andre skulle holde han. Eg ville under ingen omstendigheter gjort det igjen, spesielt ikkje med fleire barn. Andre gongen eg har vore nedover nekta eg å reise om vi ikkje fekk fly til Dalaman, med berre ca ein time kjøring etterpå. Og eg reiste IKKJE om natta.
It's all about me Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Selv synes jeg det er lettere å reise sent/natt da barna er roligere og sover mye av turen. Hadde ikke betenkt meg for det du nevner over iallfall, går så fint atte.
Mom2Two Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Hadde jeg ikke sett på som noe problem i det hele tatt.
ippemo får augustbaby Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Joda, har gjort det selv... enda senere. Eldste var 4 år og yngste 15 måneder. Vi var fremme ved hotellet klokka 3 på natta. Var slitsomt, men det gikk greit. Så nei, det er ikke galskap :-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2010 hmmm det var mangforskjellige meninger... får ikke bestemt meg jeg, hehe!
jentebanden Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Hvis du skal reise alene, så syns jeg det er galskap. Ikke på grunn av reisetiden, men reisen i seg selv med to små barn. Hvis dere er to eller flere voksne, så tror jeg ikke dette er noe problem. Det kommer selvsagt litt an på hvordan barna er, det vet vel du best selv. Vi hadde en nesten tilvarende reise for et år siden, bare vi var på hotellet 5 på morgenen. Barna var akkurat to, og snart 4 år, det gikk kjempefint. De sov størsteparten av tiden, riktignok litt oppstykket og dårlig søvn, men det gikk bra. Og de er ikke glade i å reise. Kos dere på ferie, Tyrkia er deilig
lengter daler ned i skjul... Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. februar 2010 neida jeg reiser ikke alene, mannen min er med... skal nok gå bra med eldste, han kan være litt sutrete, men det går sikkert greit, minste er fryktelig aktiv, veldig usikker på han. redd at de ikke sovner i fanget og snn, er jo ikke vant til det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå