Gå til innhold

..og her kommer fødselshistorien :-)


Gina73 (♂ apr 08 + ♂ feb 10)

Anbefalte innlegg

Livet på den andre siden av fødselen har begynt med pupp og atter pupp og etterhvert litt søt søvn hos min nyfødte Elias som ligger fornøyd ved siden av meg.

 

Det var en utrolig grei fødsel og alt skjedde på dagtid. Rier fra 8 om morgenen. Også jeg anbefaler TENS-apparat. Inn til sykehuset kl 13 med 5-6 cm åpning, inn på fødestue og over på lystgass (fortsatt med TENS'en på). Full åpning og to pressrier og så var babyen ute kl 15.01 (for å være nøyaktig). Mer intense rier (dvs. kortere tid til å "venne seg til dem") enn første gangen, men det var høyst overkommelig siden det tross alt gikk så fort.

 

6 timer på føden i etterkant er minimum før man får reise hjem (her i Uppsala) og kl 21 kom legen for å sjekke gutten vår og alt var bare bra. Nærmere 22 var vi klare for hjemreise og søvn i egen seng - noe jeg klart foretrekker!

 

Forøvrig fint med norsk flaggdag på Elias bursdag siden det også er kongens fødselsdag.

 

Nå er snart alle i mål her inne, og ønsker dere lykke til både dere som har født og dere som fortsatt venter. Babyklemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...