Gå til innhold

ryggprolaps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips for kva smertestillande eg kan ta som hjelpe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg i behandling, vil anbefale naprapat eller kiropraktor.

Smertestillende, tja det kommer ann på hvor vondt du har. Selv har jeg 2 prolapser og når det stod på som værst krabbet jeg av smerter!!!

Da måtte jeg knaske div forte.. prøv også kombinasjon av ibux og paracet som du tar til koffein, eks kaffe.. og evt voltaren.. er du gravid så begrenser det seg hva du bør putte i deg, snakk med legen.

Skrevet

Du skal ta en kombinasjon av ibux og paracet! (ibuxen er betennelsesdempende, derfor må du ta denne)

Og kom deg til Kiropraktor eller manuellterapaut, men dem kan som regel ikke gjøre så mye før det er gått tre (eller var det fire??) døgn.

Hold deg i ro første dagen, så burde du prøve å røre litt på deg hvis du klarer.

Skrevet

Jeg var til legen i går, og fikk også beskjed om at d var en begynnende prolaps/isjias. Har også lurt på å ta voltaren,men er usikker på om jeg kan ta dette når jeg er gravid..

Noen som vet om d er ok å ta voltaren el ikke?

Skrevet

Jeg har spist endel Voltaren med Paracet i tillegg. Voltarenen er vel egentlig betennelsesdempende, så den bør taes hver dag over en periode om den skal fungere optimalt.

Ellers så har jeg stappet en god del paralgin forte og somadril gjennom disse 6 årene med prolaps.

til deg som er gravid: man bør alltid snakke med legen før man spiser smertestillende på resept i alle fall.

Skrevet

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Ikke anbefalt til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under utredning for infertilitet, bør seponering vurderes. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet. Dyrestudier har vist reproduksjonstoksisitet. Skal ikke brukes i 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Skal ikke brukes i 3. trimester. Ved bruk i 1. og 2. trimester og hos kvinner som forsøker å bli gravide bør laveste mulige dose benyttes og med kortest mulig behandlingsvarighet."

Hentet fra http://felleskatalogen.no/

Altså bør det ikke helst ikke brukes ved graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...