Gå til innhold

Betydningen av et godt nettverk for å oppnå goder her i livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er skremmende hvor mye nettverket har å si for hva man kan oppnå av goder i samfunnet vårt.

Selv har jeg et stort velfungerende nettverk og har da m.a fått barnehageplass utenom ordinært opptak, fått jordmor kontroll hver uke i svangerskapet (ikke noe risikosvangerskap, men har likt å hør hjertelyd), legetimer på dagen ved behov (også etter kontortid), fått velge hvilken helsesøster jeg vil ha osv osv. Alt på grunn av mitt nettverk.

Er glad for de godene jeg har fått, men syns også det er urettferdig ovenfor andre som ikke har et nettverk de kan dra slike veksler på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk sant det du skriver. Om man har et godt nettverk så er det utrolig hva man kan oppnå og få til

Skrevet

Hadde verden vært rettferdig hadde du fått mindre goder... Du har ikke tenkt over at din sniking går utover andre som trenger bhg-plass, jordmortime osv mer enn deg? Forstår ikke hvorfor du klager, du muliggjør jo dette systemet.

Skrevet

Hvem takker nei ti plass i byens beste barnehage? Jordmortimene har ikke gått utover andre, da jordmor har tatt meg imot før åpningstid og etter stengetid. Stort sett det samme med lege.

De fleste er ikke "noble" nok til å ikke ta med seg det man får av goder, sålenge det ikke direkte skader andre. Men det skremmer meg likevel at samfunnet vårt er organisert slik at kjennskap og vennskap har så stor betydning for hva man kan oppnå.

Hi

Skrevet

Jeg sier ikke at du skal takke nei, men hvordan kan du klage på at det er mulig og samtidig benytte deg av det? Det er dobbeltmoralen din jeg ikke forstår. Du er en del av samfunnet, og er med på å holde "kjennskap og vennskap-fordeler" i live.

Skrevet

Jeg har også et nettverk som sikrer meg mange goder. Fælt det skal være sånn, men veldig greit av og til:)

Skrevet

Derfor jeg aldri har fått til en dritt da:(

Skrevet

Nettverk er alt (så lenge du er et bra menneske selv) Du kommer ingen vei i nettverket hvis du driter deg ut. Da har du mange imot deg!

Skrevet

Mista det lille nettverket jeg hadde for mange år siden, nå har jeg ingen utenom familien. Er under rehabilitering, og ingen goder.. Ikke engang lotton klarer jeg å "få til". Livet er ikke rettferdig vet du ;)

Skrevet

Jeg har ikke noe slikt nettverk, men har likevel fått b.hageplass når jeg har hatt behov for det og alle de helsetjenester vi har hatt bruk for, så jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle hatt bruk for et nettverk som ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...