Gå til innhold

Vanlig at ettåringer er SÅ flinke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan masse ord, navn på farger, kan peke på øyne, øre, nese, spise selv med skje, drikke selv av vanlig kopp, pottetrent, går stødig selv++. Er det bare min som ikke er så flink da? :) Hehe. Ikke kritisk ment til de som har flinke ett åringer, men pottetrening har ikke vi engang tenkt på enda til vår 13 mnd'ing..Og hun kan ikke en masse ord, tror det er mest babling. Drikker hun selv av kopp drukner hun jo nesten, og nekter å spise selv med skje. Synes mange her inne har så flinke barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne kan alle ettåringer lese, skrive, sykle, koke kaffe, smøre matpakke og gå selv til barnehagen.

Skrevet

Hahaha 21.24. Var nesten sånn jeg også oppfattet det. Lurer på om alle barna kan det foreldrene sier, eller om mye bare er skryt?

Skrevet

Noen barn er nok usedvanlig begavet, men de fleste juger så det renner :D

21:24

Skrevet

herlighet, alt dette kan sønnen min... og han er 3 mnd... skal si ungen din er sent ute. Bekymringsverdig!!!

Skrevet

det var jo en veeeldig flink ett-åring det da, og det er jo fint. men man skal nok ikke forvente at alle er slik. tvert imot! vår var ifølge hs tidlig ute. han kunne noen få ort, mamma, pappa, bil, ball, hus, lys, men uttalte det ikke helt korrekt alltid da ;) peke på øyne og nese og munn osv. han var nok litt over året da altså. pottetrening var han laaaaaaangt ifra klar for!

syntes da din datter virker flink! uansett, så lærer de det de skal lære, bare til forskjellige tider. mange tar livet med ro, og bare koooser seg ;)

Skrevet

Det er ikkje vanleg at eit barn på 12 mnd kan alle dei tingene du ramsar opp. Men det er vel ikkje uvanleg at dei kan nokre av dei.

Eldste vår kunne masse ord, peike på kroppsdelar, ete med skei (dog med litt søl) og drikke av vanleg glas. Han kunne derimot ikkje fargar eller gå sjølv, og han var ikkje bleiefri.

Lillesøster kunne ingen av dei tingene ved 1 år.

Ungar er forskjellige, og det er klart at dei som har ungar som er tidleg ute likar å skryte. Akkurat som alle andre likar å skryte når ungane har lært seg noko. Heilt naturleg det og :o)

Skrevet

Mitt barn er enda ikke født og hun kan morsesignaler, danse Støveldance, riste med rauva, turne og er en jævel på kickboxing.

Slå den du! ;)

Skrevet

Hehe Hege :) Jeg leste på småtroll 1-2 og der kan barna på 12-15 mnd en maaasse ord. Mamma, pappa, alle dyrelyder, navn på farger, og you name it. Jeg nekter å tro at enn ettåring snakker "rent", og jeg har tro på at det meste kun er babling, selv om kanskje foreldrene oppfatter det annerledes ;)

Skrevet

Hehe - jenta mi er 1 år. Hun drikker av flaske eller kopp med tutt, kan si mamma og ta (takk). Hun går ikke, skje kan jeg bare droppe. Får hun tilgang på et fat med mat flyr det avgårde! Her er det en og en bit:-) Syns hun er flink som rister på rumpen til musikk og leker titt-titt med meg under håndklær:-) Blir nok folk av henne og :-)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er min som ikke utvikler seg i superfart, 21.29. Jeg vet jo at alle barn er så forskjellige, men man blir jo litt utålmodig når mange andre barn kan så mange ting som ikke din kan.

Min jente sier også mamma. Hun kan vise hvor stor hun er, på kommando. Og sjarmerer oss i senk når hun "gjemmer" seg eller ler den rampete latteren sin. Hun kan trykke på tv'n og skifte kanal. Til og med sette på opptak på canal digital kontrollen vår, hehe.

Skrevet

mye er sikkert skryt ;)

men må bare fortelle at hvis en unge lærer seg å gå ved 11 mnd alder, så går h*n stødig ved 1 år :)

vi har en datter som kunne det du sier, UNTATT det med pottetrent og drikke av kopp , og hun hadde heller ikke mange ord ;)

nå er hun 25 mnd, og er heller ikke pottetrent :P hun sier ikke "r" i setninger, og når hun skal synge sier hun ikke riktige ord, bare ord som ligner eller høres likt ut på en måte! men hun gjor seg godt forstått og vi har våre diskusjoner med hun :P

men jeg tror at hver forelder tror at barnet deres er kjempe flink! kanskje litt flinkere enn det er?

min samboer mener at vår datter er UTROLIG flink å snakke... men jeg vet at hun er helt normal, men han mener at hun er superflink. jeg jobber i barnehage og ser unger på 2 år som er flinkere enn henne :)

Skrevet

Dib fenomen dette her....

Hehe, tror ditt barn er myyyeee mer "normal" enn disse vidunder barna du hører om her inne!

Skrevet

min 2åring er ikke så flink..

såvidt begynt med potte tilvenning, men mest for han syns det er stas å være med med storebror når han går på storedoen, og på denne måten forstyrrer han han ikke.

drikker litt av kopp med hjelp, men da er det minimalt i koppen, ellers blir det maximalt på brystet=)

Kan enkle ord (pus, vovva, timmy, makkapakka etc), men ikke sammensettnig av flere ord.

Han er faktisk ganske flink å gå, men har skjeldent tid til annet enn å løpe.

Kan mage og til nød nese, og i det siste har broren lært han "tiss"

Lar han av og til prøve med skje, men han tar ikke helt poenget, sitter med skjeen sin i hånden og gaper etter mat =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...