Gå til innhold

Hvor lenge ga dere grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset er det grøt til frokost og kvelds, rett og slett fordi jeg innbiller meg at det er mer vitaminer og mineraler i barnegrøten enn i to brødskiver med godt pålegg. Men hvor lenge pleier man å gi grøt før man erstatter det fullstendig med brødmat?

Han er snart 16 mnd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knerten er 11 mnd og har visst slutta med grøt! Full protest og hyling ved hvert grøtmåltid så nå går det i brødmat her.

Skrevet

Vi eller egentlig han sluttet selv med grøt og erstattet med brød da han var i underkant av 1år:) Vi er bevisste på å gi frukt, melkeprodukter og middag med grønnsaker + tran.

Skrevet

Her har minstemann nektet grøt de siste dagene, så jeg tør påstå at vi har sluttet med det. han er 13mnd gammel :)

Skrevet

Eldste åt "babygraut" til han var rundt 2 år. Deretter gjekk vi over til heimelaga havregraut i diverse variantar.

Lille har aldri likt babygraut, men begynte å ete havregraut ved ca 14 mnd.

Begge ungane åt havregraut seinast i dag, snart 4,5 år og 2 år og 4 mnd.

Skrevet

Havregrøt er liksom "voksen-mat" i mine øyne, ellers spiser både jeg og eldstemann fremdeles grøt ... hehe;) jeg spiser det hver dag til frokost.

Skrevet

Mini spiste grøt til frokost til han var ca 1,5år, det tok rett og slett for lang tid for meg om morgenen at han skulle spise seg mett på brødskiver. På kvelden fikk han grøt til han var ca2år fordi han syns det var så godt og "maste" om grøt når vi begynte å snakke om kveldsmat før legging.

Skrevet

Kanskje vi skal kutte ut et av måltidene da. For nå får han en brødskive med en gang vi står opp. Hvorvidt han spiser opp den eller ikke avhenger litt av aktivitetsnivået siden han alltid får lov å løpe rundt med den. Så spiser han grøt før han sover luren sin og lunch en liten stund etter at han har våknet igjen. Så middag og grøt igjen til kvelds. Jeg tipper vi kan skippe grøten på morgenkvisten kanskje. han får jo faktisk også en flaske i sengen før vi i det hele tatt står opp. Det er jo mest fordi han synes det er kos. Merker at tiden går litt fort og at jeg ikke henger helt med i utviklingen hans. Jeg blir fortsatt overasket når han skjønner hva jeg sier. Hehe.

Skrevet

Her kutta vi grøten når han var rundt 10-11 mnd,han ville rett og slett ikke ha.

(Husker ikke når Emma slutta å få grøt)

Skrevet

Vi gir to porsjoner daglig fremdeles 23 mnd.

Det er veldig behagelig så lenge de vil ha, for den er jo riktig sammensatt ifht næringsstoffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...