AnnMari79 Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Jeg leser en del innlegg om foring, og lurer på om jeg gir for lite mat. Jeg gir 1 porsjon grøt om kvelden som blandes med MME og fruktmos eller sviskemos. Resten av dagen og 2 ganger om natten får han pupp. Jeg har gitt risgrøt, maisgrøt og nå risgrøt med frukt. Han er svært aktiv, begynte å rulle når han var 4 mnd, krype når han var 5 mnd, og nå ser det ut som at han snart er i gang med krabbing. Han sutrer ikke i det hele tatt, og smiler og er veldig blid hele dagen, har derfor ikke tenkt på å gi mer mat. Han er midt på gjennomsnittet på kurven i både lengde og vekt. Bør jeg begynne med grøt/ frukt også på morgen? Eller er det greit å vente siden han er fornøyd enn så lenge?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Det kommer vel litt an på når du startet med grøt da. Om du startet grøt ved 4 mnd alder eller fullammet til 6 mnd. Her startet vi grøt ved 4 mnd alder og kom opp i grøt morgen og kveld i løpet av en måneds tid tenker jeg det var. Men slik jeg tenker er jo at babyene skal jo ha mer og mer fast føde og etter 6 mnd alder er det jo viktig å få tilført jern i kosten (som bl.a er i jernberiket grøt) Tassen min er nå 8 mnd og får faktisk 4-5 måltider pr dag. Så jeg hadde ikke vært i tvil - jeg hadde begynt med grøt morgen også. Og etterhvert litt middagsmos midt på dagen Det tar jo gjerne litt tid med tilvenning på middagsmos også (ofte i alle fall)
AnnMari79 Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2010 Startet med grøt ved 5 mnd, for da begynte han å våkne annenhver time om natten. Kom raskt opp i en full porsjon, så har snart gitt dette 1 mnd. Så da kan det jo passe å øke til morgen og kveld nå. Har tenkt at så lenge han vokser og er fornøyd, får han nok mat, men leser jo at de fleste gir vesentlig mer fast føde enn hva jeg gjør. Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå